Na okruhu Nürburgring zvládlo bezpilotné Audi A7 odjazdiť jeden celý okruh. Nedávno Audi prezentovalo tento automobil v USA pri ďalších kilometroch bez asistencie vodiča.
Špeciálna jazda v USA predstavovala okruh dlhý 550 míľ (881 km). Trasa viedla zo Silicon Valley do Las Vegas. Audi rozdelilo trasu do dvoch etáp a príjazd naplánovali na výstavu elektroniky CES 2015.
Automobil riadili na diaľku vedúci elektroniky Ricky Hudi a riaditeľ výskumného centra v Kalifornii Ewald Gossmann. Za volantom však predsa len sedel živý človek, no neriadil. Testovacími jazdcami boli v tomto prípade novinári z USA.
Automobil jazdil rýchlosťou do 70 míľ za hodinu, čo je približne 112 km/h. V týchto rýchlostiach je vozidlo stále ľahko ovládateľné a vodič tak môže počas jazdy vykonávať inú činnosť a nevenovať sa plne vedeniu automobilu.
Osoba, ktorá sedí na mieste vodiča, však môže kedykoľvek prebrať riadenie a v prípade výpadku systému s vozidlom bezpečne zastaviť. Vo vozidle sa nachádzal radarový tempomat ACC a asistent bočného vedenia vozidla ASA (Audi Side Assist).
Vpredu, vzadu a na bokoch automobilu sú dva radarové snímače, ktoré vytvárajú 360-stupňový výhľad z vozidla. V zadnej časti automobilu je laserový skener. Pre všeobecnú orientáciu slúži navigácia.
V prípade prekročenia hraníc, v rámci ktorých dokáže automobil samostatne jazdiť, vyzve systém vodiča, aby prevzal vedenie vozidla. V prípade ignorovania signálov prechádza elektronika do núdzového režimu, ktorý vo väčšine prípadov znamená spustenie výstražných smeroviek a odstavenie vozidla na krajnici.
MM, Audi