Automobilka Škoda vyrába 8 rôznych motorov a 3 typy prevodoviek. Továrne na ich výrobu sú v Mladej Boleslavi a vo Vrchlabí. Škoda ich tento rok vyrobila rekordný počet.
Vývoj a výroba motorov a prevodoviek je pre automobilku Škoda dôležitým pilierom v jej globálnom raste. Škoda nevyrába motory a prevodovky výlučne pre svoje vozidlá, ale aj do koncernových automobilov Volkswagen, Seat a Audi.
Automobilka vyrobila tento rok 533 000 motorov a 967 000 prevodoviek. Škoda postupne rozširovala výrobu motorov a prevodoviek v Českej Republike a v polovici roka 2014 začala s výrobou motorov typu EA 211. Sú to pohonné jednotky 1,0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
V Mladej Boleslavi vyrába automobilka ešte motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI. Všetky pohonné jednotky patria do rovnakej skupiny motorov. Motory typu EA 111, konkrétne 1,2 HTP a 1,2 TSI, sa vyrábajú na tomto mieste už od roku 2001 a 2009. Nedávno Škoda oslavovala výrobu trojmiliontého motora 1,2 HTP.
Továreň vo Vrchlabí vyrába manuálne a automatické prevodovky DSG. Minulý mesiac továreň oslavovala výrobu prevodovky DQ 200 s poradovým číslom 500 000. Moderná dvojspojková prevodovka sa vyrába v továrni vo Vrchlabí už 2 roky.
Automobilka do výroby tejto prevodovky investovala spolu s koncernom Volkswagen vyše 210 miliónov Eur. Škoda v továrni vo Vrchlabí vyrába aj manuálne prevodovky MQ 200 a MQ/SQ 100.
Škoda plánuje rozširovať výrobné kapacity pre motory a prevodovky a tiež zavádzať do výroby nové typy. Pret otvorila v Mladej Boleslavi nové motorárske centrum .
Míľniky vo výrobe motorov a prevodoviek:
1997: spustenie výroby motorov 1,0 MPI 37 kW (50 k)
2001: spustenie výroby motorov 1,2 HTP typu EA 211
2009: spustenie výroby motorov 1,2 TSI typu EA 111
2012: spustenie výroby motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI typu EA 211, spustenie výroby prevodoviek DQ 200
2014: spustenie výroby motorov 1,6 MPI typu EA 211 a 1,0 MPI typu EA 211
MM, Škoda