Fiat predstavil nové Doblo, ktoré prišlo okamžite do predaja. Nová verzia úspešného malého vanu je už jeho štvrtou generáciou s vyše 300 000 predanými exemplármi v európskom regióne EMEA.
Novinkou modelu Doblo je prepracovaný exteriér aj interiér. Nové Doblo sa bude vyrábať na rovnakom mieste ako predchodcovia, v tureckom meste Bursa. Ide totiž o jedno z najlepších priemyselných miest na svete podľa organizácie World Class Manufacturing.
Prepracovaná predná časť automobilu dostala modernejší vzhľad. Maska chladiča má v hornej časti chrómový pás, ktorý spája predné svetlomety. V prednom nárazníku sú integrované hmlové svetlomety a vetrací otvor pre chladiče.
Bočnému profilu vozidla dominujú veľké presklené plochy. Bočné posuvné dvere umožnia jednoduchšie nastupovanie do vozidla. Vonkajšie spätné zrkadlá majú integrované smerovky. Automobil bude stáť na 16-palcových diskoch, za príplatok z ľahkých zliatin.
K dispozícii bude 11 farieb exteriéru vrátane novej farby Colosseo Grey. V interiéri je nová ergonomická palubná doska s novým obložením. Čalúnenie vo verzii Easy má prepracovaný strih a je k dispozícii v červenej alebo šedej farbe.
Konštruktéri prepracovali volant, zjednodušil sa prístup k tlačidlu Start/Stop, systému ASR a prepínaču na zemný plyn (v prípade verzie spaľujúcej zemný plyn). Nové Doblo tiež zaujme novými a väčšími odkladacími priestormi.
Ponuka motorov je rozsiahla. Zážihové verzie sú dve. Obe majú zdvihový objem 1,4 litra. Slabšia má výkon 70 kW (95 k), silnejšia 88 kW (120 k) a turbodúchadlo. K dispozícii je tiež verzia spaľujúca zemný plyn; motor 1,4 T-Jet Natural Power poskytne maximálny výkon 88 kW (120 k).
Vznetové verzie sú k dispozícii tri. Dve slabšie majú zdvihový objem 1,6 litra a výkon 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k). Najsilnejšia pohonná jednotka má zdvihový objem 2,0 litra a maximálny výkon 100 kW (136 k).
S krátkym rázvorom má batožinový priestor objem 790 l, v predĺženej verzii až 1 050 l. V prípade sklopených zadných sedadiel sa objem zväčší na 3 200 respektíve 4 000 l. K dispozícii je výsuvná plošina s nosnosťou 70 kg.
Nové Doblo má nezávislé zavesenie zadných kolies, čo prispieva k lepšiemu komfortu a jazdným vlastnostiam. Vpredu sú klasické vzpery McPherson.
Do príplatkovej výbavy je možné doobjednať multimediálny systém Uconnect s 5-palcovým farebným displejom, ktorý je jedným z najväčších v segmente. V sériovej výbave je tiež asistent rozjazdu do kopca Hill Holder.
Nové Doblo má vo výbave manuálnu alebo automatickú klimatizáciu. Predné vetracie otvory sú väčšie a dozadu sú nainštalované priame vetracie otvory pre zadných pasažierov. Nové Doblo je tiež tichšie voči predchodcovi v priemere o 5 %.
MM, Fiat