BMW na veľtrhu Consumer Electronics Show predstaví dve nové technológie, ktoré môžu znížiť počet nehôd v mestách. Výskumným automobilom bol v oboch prípadoch elektromobil i3.
Na rovnomennej výstave na začiatku tohto roka BMW demonštrovalo nové technológie, ktoré môžu znižovať počty nehôd. Na následnom veľtrhu, ktorý sa uskutoční od 6. do 9. januára 2015 v Las Vegas, predstaví BMW dve nové technológie.
Prvou inováciou je systém na zamedzenie kolízií vozidla s 360 ° kamerou. Výskumným automobilom bol model i3, ktorý mal 4 laserové skenery. Tie spoľahlivo identifikujú prekážky na cestách, ako napríklad: stĺpy, značky a pod.
V prípade rýchleho približovania sa k prekážke systém vyhodnotí reálnu hrozbu zrážky a zabrzdí vozidlo. Ak však vodič zmení smer jazdy a reálna hrozba prestane, systém uvoľní brzdy. System však môže byť v prípade poruchy alebo na pokyn vodiča deaktivovaný.
Druhou inováciou je automatické parkovanie vo viacpodlažných parkoviskách. Informácie z laserových skenerov sa dopĺňajú s digitálnym plánom budovy a umožňujú plne automatické riadenie a parkovanie vozidla v stiesnených podmienkach.
Vodič môže na začiatku príjazdovej cesty z vozidla vystúpiť a systém samostatne zaparkuje automobil do voľného parkovacieho boxu. Systém tiež reaguje na nepredvídateľné prekážky, napríklad na iných účastníkov cestnej premávky alebo zle zaparkované vozidlá.
Po príjazde do parkovacieho boxu sa automobil zamkne a čaká na signál z aplikácie SmartWatch. Systém je zladený tak, že v predstihu pred príchodom majiteľa na príjazdovú cestu vozidlo naštartuje a dopraví na zvolené miesto.
Tento systém absolútne obmedzil závislosť na systéme GPS v podzemných a krytých parkoviskách, kde sa vozidlo bez tohto systému „stráca.“ BMW však vyvíja nové asistenčné systémy už niekoľko rokov.
V októbri 2009 BMW predviedlo autonómnu jazdu vozidla na severnej slučke okruhu Nürburgring. Ďalší systém, Emergency Assist, dokáže v prípade infarktu vodiča bezpečne vozidlo zastaviť a privolať lekársku pomoc.
V roku 2011 demonštrovalo BMW autonómnu jazdu po diaľnici A9 z Mníchova do Norimbergu. Skúšobné vozidlo prešlo túto trasu bez zásahov vodiča. Od januára 2013 začalo BMW spolupracovať so spoločnosťou Continental s cieľom vyvíjať ďalšie asistenčné systémy.
MM, BMW