Mitsubishi Motors vyrába ikonu off roadu, Mitsubishi Pajero, už od roku 1982. Práve teraz vďaka nemu dosahuje ďalší míľnik: 3 milióny vyrobených vozidiel Pajero.
Tradične obľúbený model Mitsubishi Pajero potvrdzuje svoju výnimočnú pozíciu vo svete vozidiel SUV. Je nástupcom štvorkolky PX33(1) z roku 1936. Keď sa v Japonsku v máji 1982 začalo predávať Pajero prvej generácie, stalo sa priekopníkom nového trendu vozidiel SUV zameraných na moderný životný štýl.
Model Pajero si v štyroch generáciách postupne obľúbili najmä európsky zákazníci. Pre Pajero je práve Európa svetovým trhom číslo jedna, pričom stále rastie (od januára do novembra 2014: 5 892 vozidiel, t.j. nárast o 29 %). K takémuto výsledku nepochybne prispela aj nepretržitá séria úspechov na pretekoch, vrátane dvanástich víťazstiev na legendárnej Rally Dakar, alebo štyroch pohárov zo seriálov Cross Country Rally svetového šampionátu FIA, ktorou sa nemôže pochváliť žiadne iné SUV na trhu.
Automobilka Mitsubishi Motors potvrdzuje svoj zámer do budúcna i naďalej vyrábať veľké SUV, čo dokladá svojim nedávno predstavenou štúdiou Concept GC-PHEV z roku 2013.
Koncept označovaný ako Grand Cruiser, veľkostne posadený nad dnešný Outlander PHEV, vyvinuli s cieľom zhmotniť vízie MMC na tému veľkého, robustného a výkonného SUV, schopného hýčkať všetkých cestujúcich v maximálnom bezpečí v akomkoľvek teréne (kde to povoľuje zákon), či už pri práci alebo vo voľnom čase, s čo najnižšími dopadmi na životné prostredie . To je výsledok pokrokového hybridného pohonu typu plug-in (PHEV), ktorý zahŕňa preplňovaný zážihový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osemstupňovú automatickú prevodovku, výkonný elektromotor a veľkokapacitný akumulátor, zabudovaný pod podlahou batožinového priestoru kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti medzi nápravami.
Nové pohonné ústrojenstvo sa podobne ako pri modeli Outlander PHEV automaticky prepína medzi čisto elektrickým režimom jazdy a jednotlivými hybridnými režimami v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok, stavu dobitia akumulátora a ďalších okolností.
Pri testovaní na hraniciach možností všetky tieto prototypy hladko uspeli. Vo fáze prototypu bola i verzia Diesel, vybavená motorom 445AD od Mitsubishi Motors.
Mitsubishi (šr)