Lepšiu kvalitu osvetlenia a tým vyššiu bezpečnosť počas jazdy v noci umožnia čoskoro svetlomety pre vozidlá Mercedes-Benz, z ktorých každý obsiahne až 84 samostatných LED v module…
… čiže tri a pol násobne viac oproti terajším 24 LED, inštalovaným v každom z najmodernejších svetlometov modelu CLS. V strednodobom horizonte sa pritom ráta s 1 024 selektívne riadenými svetelnými bodmi (pixlami) na LED čipe. Pposkytnú optimálne osvetlenie vozovky pri ľubovoľnej rýchlosti a všetkých dopravných pomeroch. Vďaka nezávislému ovládaniu jednotlivých bodov rastrového svetelného zdroja každej svojej LED, zacloní v zlomku sekundy svetlomet cielene (podľa indikácie kamery) účastníkov premávky v oblasti svojho rozptylu svetla. Umožňuje tak dlhodobú aktiváciu diaľkového svetla. Vodič má pritom k dispozícii vždy najlepší možný svetelný výkon bez oslňovania ostatných účastníkov cestnej premávky.
Multibeam LED
s rastrovým svetelným zdrojom s 84 LED prvýkrát predstaví všetky funkcie systému Intelligent Light System stretávacieho a diaľkového osvetlenia v čisto digitálnej prevádzke bez mechanickej aktoriky.
„Umožniť optimálnu viditeľnosť vo všetkých jazdných situáciách, ale pritom neoslňovať, to je už oddávna naše krédo pri vývoji nových osvetľovacích systémov. Preto dôsledne presadzujeme ďalší vývoj technológie LED,“ vysvetľuje Uwe Kostanzer, vedúci vývoja osvetľovacích systémov Mercedes-Benz.
Význam lepšieho osvetlenia v noci, keď aj podľa štatistík riziko dopravných nehôd drasticky narastá, je zrejmý. Napríklad v Nemecku pripadá na cesty nižšej triedy počas noci päťkrát viac usmrtení chodcov ako cez deň. V noci sa pritom na tejto kategórii ciest realizuje len 20 percent jazdných výkonov. Dochádza tu však až k 40 percentám všetkých smrteľných nehôd.
mb (šr)