Tím Toyota Racing vybojoval oba tituly svetového šampióna, ovládol Pohár jazdcov aj Pohár konštruktérov a pretekmi 6h Sao Paula na okruhu Interlagos zavŕšil úspešnú sezónu Majstrovstiev sveta vytrvalostných súťaží FIA (WEC).
Ôsme a posledné podujatie tohtoročnej sezóny ponúklo napínavé predstavenie. Vozidlo č. 8 TS040 HYBRID, ktoré pilotovali už korunovaní majstri sveta Anthony Davidson a Sébastien Buemi, obsadilo v Brazílii druhé miesto, keď veľmi nádejný súboj o víťazstvo prekazil safety car, ktorý na trať vyšiel v závere pretekov.
Posádka vozidla č. 7 v zložení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway skončila po krutom treste v podobe prejazdu boxovou uličkou na štvrtom mieste a Alex so Stéphanom tak v Pohári jazdcov spadli na konečnú piatu priečku.
Celý tím sa ale v Brazílii sústredil na jediné – zisk titulu v Pohári konštruktérov. Toyota tak ukončila 15 rokov dlhé čakanie, keď naposledy triumfovala v roku 1999 na Majstrovstvách sveta v rely. Tento výsledok je historickým okamihom v histórii pretekov športových vozidiel. Japonský výrobca totiž oslavuje premiérový triumf na Majstrovstvách sveta vytrvalostných súťaží od založenia tejto súťaže v roku 1953. Zároveň ide o dôležitý míľnik pre pretekársky hybridný systém Toyoty. Projekt hybridného systému v motoristickom športe sa zrodil v roku 2006 a už o rok neskôr, v júli 2007, sa historicky prvým hybridným víťazom stala Toyota Supra, ktorá ovládla preteky 24 hodín Tokachi. Odvtedy prešla priekopnícka technológia rozsiahlym vývojom, pri ktorom bola znížená hmotnosť celého systému a zvýšený jeho výkon. Výsledkom je vozidlo TS040 HYBRID s výkonom 1000 konských síl a pohonom všetkých kolies, ktorý zároveň dokázal znížiť spotrebu paliva v porovnaní s rokom 2013 o 25 %.
S novými pravidlami triedy LMP1, ktorá sa zamerala práve na úsporné opatrenia, si teda technológia od Toyoty poradila najlepšie, keďže vozidlá TS040 HYBRID vyhrali päť z ôsmich pretekov, štyrikrát si vyjazdili pole position, 12x stáli na stupňoch víťazov a štyrikrát si pripísali najrýchlejší čas na jedno kolo. Tento úspech však ani zďaleka nebolo ľahké vybojovať a tím si veľmi váži vyrovnaný a férový súboj s tímami Audi a Porsche, vďaka ktorým priniesla sezóna 2014 úchvatné a napínavé predstavenie.
Tím TOYOTA Racing by chcel poďakovať všetkým svojim partnerom za ich podiel na oboch tituloch svetových šampiónov. Meniče a hybridné motory DENSO, mazivá TOTAL, hybridné motory Aisin AW, superkondenzátory Nisshinbo, spojky ZF a bezpečnostná výbava Takata – to všetko zohrávalo pri zisku oboch titulov majstrov sveta kľúčovú rolu.
Posledné preteky zavŕšili dlhoročnú kariéru Toma Kristensena vo vytrvalostných súťažiach. To, čo Tom Kristensen dosiahol, je skutočne mimoriadne a všetci členovia tímu TOYOTA Racing mu do jeho pretekárskeho dôchodku prajú len to najlepšie.
Toyota, DK