Volkswagen už desaťročia označuje výkonnejší variant modelu Golf písmenom “R”. V súčasnosti rozširuje ponuku netradične o verziu kombi. Golf teda bude dostupný vo verzii R aj ako kombi.
Volkswagen predstavil najvýkonnejší Golf Variant na autosalóne v Los Angeles. Golf R Variant je určený pre všetkých záujemcov, ktorí potrebujú veľký batožinový priestor, no nechcú sa vzdať dynamickej jazdy.
Automobilka sa rozhodla pre tento krok dosť nečakane, pričom konkurenčný model Škoda Octavia RS sa predáva ako kombi už od prvej generácie. Volkswagen však do sériovej výbavy pridal pohon všetkých kolies 4Motion.
Pohonnou jednotkou bude dvojlitrový štvorvalec TSI vyladený na maximálny výkon 221 kW (300 k). Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm. Ten sa prenáša na všetky 4 kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG.
Pre optimálnu trakciu za všetkých podmienok má automobil pohon 4Motion, ktorý rozdeľuje hnaciu silu medzi jednotlivé nápravy ptostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex. Svetlá výška sa zmenšila o 20 mm (voči sériovému Golfu Variant).
Pre jazdu na okruhu ponúka novinka funkciu úplne vypínateľného programu ESC. V režime ESC Sport tak môže vodič maximálne využiť jazdné vlastnosti, ktoré Golf R Variant ponúka. Golf R má tiež adaptívny podvozok DCC s možnosťou voľby profilu trate.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dokáže za 5,1 sekundy a Volkswagen udáva, že v priemere spotrebuje 7,0 l/100 km. To zodpovedá hodnote emisií CO2 163 g/km. Pôsobivé je však zrýchlenie z 0 na 80 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Aj v najsilnejšej verzii však Golf R Variant zaujme batožinovým priestorom s objemom 605 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa táto hodnota zväčší až na 1 620 l. Cenu výrobca zatiaľ neoznámil.
MM, Volkswagen