Volkswagen označuje svoje najúspornejšie modely menom BlueMotion. Na ich pohon doteraz vždy slúžil vznetový motor. Po prvýkrát v histórii modelu Polo BlueMotion na pohon použije zážihový motor TSI.
Priemerné spotreby podľa výrobcov neustále klesajú. Modely BlueMotion majú voči bežným modelom priemerné spotreby ešte o pár decilitrov nižšie. Volkswagen dokázal optimalizovať pohonnú jednotku TSI tak, že jej pridal názov BlueMotion.
Na pohon novej verzie bude slúžiť nový trojvalcový motor TSI so zdvihovým objemom 1,0 litra. Maximálny výkon je 70 kW (95 k) a krútiaci moment 160 Nm v spektre otáčok od 1 500 do 3 500. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 10,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 191 km/h. Upravená 5-stupňová manuálna prevodovka s dlhšími prevodmi bola optimalizovaná pre dosiahnutie lepšej spotreby. Tá je pri verzii BlueMotion na úrovni 4,1 l/100 km, čomu zodpovedá 94 g CO2/km.
Pohotovostná hmotnosť je len 1 111 kg. Automobil má nižšiu svetlú výšku. Konštruktéri upravili aerodynamiku masky chladiča a spodnej časti automobilu. V sériovej výbave budú pneumatiky s nízkym valivým odporom.
Automobil využíva systém Start/Stop a rekuperáciu brzdnej energie. Konštruktéri upravili aj elektromechanický posilňovač riadenia. V sériovej výbave je systém multikolíznej brzdy (po náraze elektronika aktivuje brzdy).
V opcii bude na výber viacero asistenčných systémov: systém detekcie únavy, Front Assist s funkciou núdzovej brzdy a aktívny tempomat ACC. V interiéri pribudne prepracovaný rádio-navigačný systém s prepojením Bluetooth.
Ovládanie smartphonu bude možné cez dotykovú obrazovku. V závislosti od výbavy bude obrazovka obsahovať senzor priblíženia ruky. Mobilný telefón bude môcť využívať vstavanú anténu vo vozidle. Cena novinky začína na 15 925 €.
MM, Volkswagen