Range Rover Sport SVR

Nový Range Rover Sport SVR patrí do kategórie super rýchlych automobilov. Automobilka upravila nový Range Rover a po zvýšení výkonu a zlepšení jazdných vlastností predstavila doteraz najvýkonnejší a najrýchlejší Range Rover.

Najlepším príkladom vysokého výkonu a precíznych jazdných vlastností je excelentný čas tohto automobilu na okruhu Nürburgring. Severnú časť okruhu zvládla novinka za 8 minút a 14 sekúnd. S týmto časom mu patrí titul najrýchlejšieho SUV na svete. Najbližší konkurenct, BMW X6 M, dosiahol čas horší o 10 sekúnd, no v tomto prípade ide o starší model.

Automobil má voči sériovému Range Roveru masívnejšie otvory na chladenie v prednej maske. Predné svetlomety využívajú LED technológiu. V bočných blatníkoch sú implementované otvory pre nasávanie vzduchu.

Zadný nárazník má lesklý čierny difúzor so štyrmi koncovkami výfuku. Pod rozšírenými blatníkmi sú v sériovej výbave 21-palcové disky s pneumatikami 275/45 R21. V príplatkovej budú k dispozícii 22-palcové disky s pneumatikami 295/40 R22.

Nový zadný spojler znižuje vztlak na zadnej náprave. Pod predným nárazníkom je tvarovaný plast eliminujúci aerodynamický hluk. Tento diel je možné na prianie odstrániť pre lepšiu priechodnosť terénom. Na výber je 7 druhov farieb vrátane Estoril Blue, určenej výhradne pre túto verziu.

V interiéri sú v sériovej výbave kožené športové sedadlá. Po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1 761 litrov. V štandardnej výbave sú detaily interiéru hliníkové, na prianie môže byť použitý uhlík.

O pohon športového Range Roveru sa stará 5,0 litrový vidlicový osemvalec s preplňovaním. Má liatinové vložky valcov a obtokové riadenie turbodúchadiel. Voči verzii V8 vzrástol výkon o 30 kW (40 k) a krútiaci moment o 56 Nm. Výsledné parametre: výkon 410 kW (550 k), krútiaci moment 680 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne model za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 260 km/h. Priemerná spotreba pritom podľa výrobcu neprekročí 12,8 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií 325 g/km. Motor má premenlivé časovanie vačkových hriadeľov a systém Start/Stop.

motor spolupracuje s novou 8- stupňová automatickou prevodovkou ZF. Prevodovka volí z 25 prednastavených programov a dokáže tak pružne reagovať na všetky jazdné situácie. Umožňuje tiež rýchle podraďovanie pri spomaľovaní.

Vodič môže meniť rýchlostné stupne aj pádlami pod volantom. Pohon všetkých kolies rozdeľuje krútiaci moment v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu. V extrémnych podmienkach dokáže systém presunúť až 100 % krútiaceho momentu na jednu z náprav.

Prevodovka umožňuje prepínanie medzi rýchlym a pomalým módom až do rýchlosti 60 km/h. Rýchly mód umožní dosiahnuť nízke otáčky motora pri vysokej rýchlosti a pomalý umožní napríklad pomalé brodenie. Zadný diferenciál je možné uzamknúť.

Vynovený podvozok umožňuje dosiahnuť preťaženie v zákrutách až 1,3 g. Vo verzii V8 Supercharged to bolo pritom “len” 1,1 g. Predná náprava využíva dvojité trojuholníkové ramená a vzadu je bežne používaná viacprvková náprava. Jazdný komfort zvyšuje vzduchové pruženie a adaptívny systém monitoruje pohyb vozidla minimálne 500 krát za sekundu. Rozsah svetlej výšky je od 50 mm do 235 mm pre offroad režim. Automobil má najlepšiu brodivosť v triede, až 850 mm.

MM, Range Rover

Range RoverSport SVR
Komentáre (0)
Pridať komentár