Najrýchlejšie verzie BMW X5 a X6 M dostali nástupcov. Na blížiacom sa autosalóne v Los Angeles totiž predstaví automobilka BMW najvýkonnejšie verzie modelov X5 a X6.
Minulá generácia modelov X5 a X6 vo verzii M patrila medzi najrýchlejšie automobily v segmente. Novými modelmi mieri automobilka v prípade verzie X5 opäť na vrchol segmentu SAV a verziou X6 segmentu SAC.
Zvonau upúta športová silueta oboch automobilov. Vpredu majú veľké prieduchy na chladiaci vzduch k motoru a chladičom, bočné žiabre a štrbiny Air Breathers. V zadnej časti dotvárajú dizajn štyri výfukové koncovky a v prípade verzie X6 M aj zadný spojler.
Veľké chladiace otvory v prednej časti nie sú len dizajnérskym trikom, podporujú efektívne chladenie motora. Cez prieduchy sa dostáva čerstvý vzduch aj k predným brzdám, ktoré sú extrémne zaťažované. Výduchy Air Breathers pomáhajú redukovať prúdenie vzduchu v okolí predných kolies.
V sériovej výbave stoja obe verzie na 20-palcových diskoch, za príplatok budú k dispozícii 21-palcové. Interiér automobilov je rovnako zaujímavý, ako ich exteriér. Prístrojový panel M, kožený volant a elektricky nastaviteľné športové sedadlá potvrdzujú ich športovosť.
Najdôležitejším technickým prvkom v oboch modeloch je pohonná jednotka. Vychádza z predchádzajúceho vidlicového osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 litra. Motor produkuje s technológiou TwinPower Turbo 423 kW (575 k), čo je o 4 % viac, ako pri predchádzajúcich generáciách.
Pohonná jednotka využíva priame vstrekovanie paliva a ovládanie ventilov Valvetronic. Krútiaci moment konštruktéri zvýšili o 70 Nm na 750 Nm. K dispozícii je v rozmedzí 2 200 až 5 000 ot./min.
Priemerná spotreba sa znížila z 13,9 na 11,1 l/100 km. Emisie CO2 klesli o 20 % na hodnotu 258 g/km. Obe verzie zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Vďačia za to aj inteligentnému pohonu všetkých kolies xDrive. Oba modely sú tak jedinými vozidlami radu M, ktoré majú pohon všetkých kolies. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
MM, BMW