Audi oslavuje v týchto dňoch 30 rokov od zavedenia rýchlejšej a efektívnejšej logistiky v podobe nakladacej rampy. Nápad zamestnancov zrýchlil logistické operácie a skrátil čas na presun vozidiel.
Pred 30. rokmi začali v Ingolstadte prepravovať vozidlá od montážnej linky na železničné vozne pomocou pohyblivej plošiny. Tento vynikajúci nápad jedného zamestnanca priniesol automobilke výrazne zníženie nákladov.
Približne 8 miliónov automobilov Audi odvtedy opustilo brány továrne prostredníctvom železničných vozňov. Preprava automobilov z továrne k železničným vlečkám pomocou tejto plošiny výrazne skrátila čas a náklady.
Pohyblivá plošina je dlhá 30 metrov a široká 11 metrov. Do októbra 1984 museli zamestnanci Audi previezť každé auto z továrne 800 metrov k vlakovému prekladisku. V súčasnosti sú pripravené previezť väčšinu vozidiel k vlaku dva dvojposchodové vozne .
Robot zatlačí prázdny vozeň na pohybujúcu sa plošinu. Súčasne je druhý vozeň naplnený na polovicu. Keď sa vagón celkom naplní, pohybujúca sa plošina presunie tak, že polovične naplnený vagón sa posunie na začiatok nakladacej rampy. Po zaplnení vagóna a presunutí k vlakovej súprave presunie robot ďalší prázdny vagón na pohybujúcu sa plošinu.
Celá nakládka sa vykonáva pod strechou a tak nie je problémom ani zlé počasie. Dnes trvá robotovi naplniť vagón dvanástimi vozidlami len 6 minút. V súčasnosti prepraví Audi približne 1 800 vozidiel každý deň pomocou 180 vagónov. To je približne 70 % produkcie továrne.
MM, Audi