Opel rozširuje paletu vznetových motorov pre svoje modely. Najnovším prírastkom je Opel Mokka s motorom 1,6 CDTI, ktorý nájdeme aj v iných vozidlách Opel.
Mokku prdstavili pred dvoma rokmi. S vyše275 tisíc objednávkami je toto kompaktné SUV bestsellerom a preto mu Opel doprial veľa technických vylepšení. Takým je aj nový motor.
Svetovú premiéru mala nová pohonná jednotka na práve prebiehajúcom autosalóne v Paríži. Nový motor nahradí vo výrobnom programe dosluhujúcu pohonnú jednotku 1,7 CDTI. S menším zdvihovým objemom však novinka pridá kilowatty i vyšší krútiaci moment.
Maximálny výkon pohonnej jednotky je 100 kW (136 k) a krútiaci moment dosahuje 320 Nm. Pomer výkonu ku zdvihovému objemu je 62 kW (85 k) na jeden liter. To je bezkonkurenčná hodnota vo svojej objemovej triede.
Zrýchlenie Mokky s týmto motorom z 0 na 100 km/h trvá 9,9 sekundy. Z rýchlosti 80 na 120 km/h akceleruje na piatom prevodovom stupni za 9,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 191 km/h.
Motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a je vybavený systémom Start/Stop. Priemerná spotreba je len 4,1 l/100 km. To je o 0,5 l/100 km menej ako predchádzajúca pohonná jednotka. Emisie CO2 zodpovedajú hodnote 109 g/km.
Blok motora je pre úsporu hmotnosti hliníkový. Ide tak o prvý vznetový motor od Opla, ktorý nemá liatinový blok. Celková úspora hmotnosti s hliníkovým kľukovým hriadeľom a hlavou valcov je 20 kg.
Využíva systém vstrekovania paliva Common-Rail s maximálnym vstrekovacím tlakom 2 000 bar. Na jeden cyklus dokáže vstrekovač vstreknúť až 10 jednotlivých dávok paliva. Motor má tiež filter pevných častíc, ktorý redukuje oxidy dusíka.
Nový motor v Mokke je kombinovaný s pohonom prednej a oboch náprav len s manuálnou prevodovkou. Automatická prevodovka je za príplatok len v prípade predného pohonu. Mokka s novým motorom bude na trhu od začiatku roka 2015.
MM, Opel