Bezpečnosť automobilu je pre zákazníka jedným z rozhodujúcich kritérií. Opel preto už 40 rokov investuje do zvyšovania bezpečnosti svojich vozidiel. Rozdiely sú veľmi dobre viditeľné v každej novej generácii.
Technologický pokrok medzi modelom Kadett C a najnovšou Astrou J je obrovský. Opel pred 40-timi rokmi prezentoval Kadett ako bezpečný automobil. Na dnešné pomery je však úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti veľmi nízka.
„Neštartujte, ak nie ste pripútaný.“ Takýto slogan používal Opel v roku 1974. Automobilka sa snažila presvedčiť vodičov o výhodách používania bezpečnostných pásov. Už o 2 roky neskôr v Nemecku povinnosť pripútať sa na predných sedadlách uzákonili.
Opel používal bezpečnostné pásy vo všetkých svojich vozidlách od roku 1973 sériovo. Na medzinárodnej technickej konferencii Opel ukázal predstavu o bezpečnom vozidle. OSV 40 (Opel Safety Vehicle) bol Opel Kadett C navrhnutý tak, aby čo najlepšie odolal čelnému nárazu.
Číslo 40 znamenalo rýchlosť v míľach za hodinu, pri ktorej automobil narazil do prekážky a posádka dokázala prežiť. napriek rozšírenej bezpečnostnej výbave nemal automobil hmotnosť viac ako 1 000 kg. Najviditeľnejším bezpečnostným prvkom boli hrubé nárazníky vyplnené polyuretánovou penou, ktorá dokázala absorbovať časť energie pri náraze. Konštruktéri vyplnili touto penou tiež dutiny prahov a dverí. Predné sklo z vrstveného skla sa lepilo priamo na karosériu. Operadlá predných sedadiel boli zosilnené.
Všetky materiály v interiéri mali dvojcentimetrovú vrstvu polyuretánovej peny. Delené zrkadlo znižovalo vznik mŕtveho uhla. Centrálny systém od spoločnosti Hella signalizoval pomocou výstražných svetiel 11 možných porúch na vozidle.
Všetky 4 sedadlá mali trojbodové pásy, predné dokonca s napínacím systémom. Po nárazovom teste v rýchlosti 40 míľ za hodinu bolo možné otvoriť všetky dvere bez väčšej námahy. Predná časť sa skrátila len o 50 cm.
Najnovšia generácia však Astry ponúka vyššiu úroveň bezpečnosti. o aktívnu bezpečnosť sa starajú napr. systémy LDW (ochrana pred vybočením z jazdného pruhu), ACC (aktívny tempomat), ESP a adaptívne diaľkové svetlomety.
Tieto svetlomety ponúkajú viac funkcií, ktoré využívajú podľa dopravnej situácie a viditeľnosti. Spolu s LED denným svietením dotvárajú nezameniteľný dizajn modelu Astra. Rozsiahla pasívna bezpečnosť so 6-timi airbagmi a deformačnými zónami je štandardom.
MM, Opel