Bývalý jazdec Formuly 1 Nick Heidfeld počas svojho pôsobenia v F1 jazdil na najvýkonnejších monopostoch so spaľovacím motorom. V súčasnosti však používa automobil Nissan Leaf s motorom elektrickým.
Časy sa menia a donedávna nepredstaviteľný elektrický pohon sa stáva bežnou realitou. Nick Heidfeld, ktorý celý svoj aktívny pretekársky život jazdil s najvýkonnejšími spaľovacími motoromi, má dnes vo svojom vozidlovom parku elektrický automobil.
Heidfeld využíva služby elektrického Nissanu Leaf. V domácom Švajčiarsku využíva Leaf na bežné jazdy na nákup a celodenné výlety do blízkej dediny. Podľa Heidfelda sú elektrické automobily perfektným riešením súčasnosti. Na krátke trasy je to podľa bývalého pretekára ideálne vozidlo.
Nissan Leaf je najpredávanejším elektromobilom na svete. Od roku 2011, kedy začal schádzať z výrobných pásov, sa preň rozhodlo už vyše 130 000 záujemcov.
Elektromobil poháňa elektromotor s výkonom 80 kW (110 k). Na jedno nabitie prejde elektrický Leaf 199 kilometrov pri tých najpriaznivejších podmienkach. So zapnutými elektrickými zariadeniami však dojazd vozidla klesá.
Batérie môže majiteľ nabíjať z domácej zásuvky, na plné nabitie prázdnych akumulátorov si počká 8 hodín. Pri využitírýchlo nabíjacích staníc sa čas skráti na 30 minút.
Nick Heidfeld je od roku 2012 porotcom Nissan GT Academy, ktorú automobilka založila v roku 2008. Ide o podujatie pre talentovaných pretekárov. Účastníci sa kvalifikujú v online turnaji v pretekárskej simulácii Gran Turismo pre Real Race Camp.
Víťazi absolvujú jazdecký tréning a môžu ako profesionálni jazdci odjazdiť niektoré skutočné preteky. Víťaz GT Academy v Nemecku v roku 2013, Florian Strauss, skončil na 24-hodinových pretekoch na okruhu Nürburgring na 42. mieste. Preteky odjazdil na Nissane GT-R Nismo v tíme s Nickom Heidfeldom.
MM, Nissan