Jeep Renegade – odpadlík

Jeep Renegade je prvým automobilom tejto značky, ktorý vznikol v spolupráci talianskych a amerických konštruktérov. Je prvým krokom značky Jeep do triedy malých vozidiel SUV.

Prvé predstavenie novinky prebehlo na autosalóne v Ženeve a New Yorku. Predaje automobilu však začnú až na konci septembra. Pre značku Jeep ide o prvý model, ktorý bude zastupovať automobilku v triede malých SUV modelov.

Jeep Renegade bude tiež prvým automobilom značky, ktorý budú vyrábať mimo územia USA, konkrétne v talianskej továrni SATA v Melfi. V regióne EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) bude automobil k dispozícii v štyroch rôznych výbavových líniách: Sport, Longitude, Limited a Trailhawk.

Predná časť nezaprie príbuznosť s ostatnými modelmi značky Jeep. Okrúhle svetlomety, 7 vetracích otvorov v prednej maske a veľké podbehy kolies, to sú poznávacie znaky automobilky Jeep.

K dispozícii budú aj dva strešné systémy: dvojité sklenené presklené tabule a systém „My Sky.“ Bude zložený z dvoch ľahkých panelov, ktoré sa ľahko a pohodlne vyberú a uložia do batožinového priestoru. Diskov kolies bude k dispozícii 7 rôznych variácii s rozmermi od 16 do 18 palcov.

Kabína sa vyznačuje maximálnym dôrazom na detail a je vyskladaná z vysoko kvalitných materiálov. Členitá prístrojová doska je preťatá rukoväťou, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou pravých terénnych vozidiel.

Renegade navrhli s cieľom maximálneho využitia interiéru. Má vpred sklápacie predné sedadlo spolujazdca a odnímateľnú Cargo podlahu batožinového priestoru.

V regióne EMEA bude novinka k dispozícii s 12-timi kombináciami rôznych výkonových verzií motorov a prevodoviek. Benzínové verzie začínajú motorizáciou 1,4 MultiAir. Slabšia verzia s výkonom 103 kW (140 k) má pohon prednej nápravy a šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú DDCT prevodovku.

Silnejšia verzia s výkonom 125 kW (170 k) je k dispozícii s pohonom všetkých kolies a 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Ďalším v ponuke bude 1,6 litrový motor s výkonom 81 kW (110 k), s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

Posledným zážihovým motorom bude 2,4 litrový MultiAir s výkonom 135 kW (185 k) a deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Konfigurácia s pohonom predných kolies bude k dispozícii na všetkých trhoch, pohon všetkých kolies bude určený len pre trh v Rusku, na Blízkom východe a Južnej Afrike.

Vznetové motory: 1,6 litrový motor MultiJet s výkonom 88 kW (120 k), šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Druhým motorom je 2,0 litrový MultiJet s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) v konfigurácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Najsilnejšie verzie s výkonom 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) budú v konfigurácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Najnovšia 9-stupňová prevodovka prináša veľa výhod a je v tomto segmente použitá po prvýkrát.

Nový Renegade má k dispozícii 2 konfigurácie pohonu všetkých kolies. Prvou je Jeep Active Drive a druhou Jeep Active Drive Low. Každá konfigurácia má k dispozícii štyri nastavenia podvozku (5 pre verziu Trailhawk).

Maximálna svetlá výška pri verzii Trailhawk je až 210 mm. Renegade je tiež schopný odpojiť pohon zadných kolies v prípade, ak nie je potrebný. Všetky procesy riadi elektronika nezávisle od vôle vodiča. Klesá tým spotreba paliva a emisie CO2.

Novinka má nový systém infotainmentu, ktorý bude možné doplniť o systém Uconnect s 5- alebo 6,5-palcovou dotykovou obrazovkou. Verzie Limited a Trailhawk majú 7-palcový monitor MultiView, najväčší v segmente.

MM, Jeep

JeepRenegade
Komentáre (0)
Pridať komentár