Najnovší Nissa Pulsar vyskúšal redaktor Peter Varga na španielských cestách. Prinášame jeho celkom čerstvé osobné poznatky o novinke v “triede Golf”.
Keď v roku 2007 Nissan uvádzal model Qashqai, tvrdil, že je to akýsi alternatívny konkurent ku VW Golf. A hoci Qashqai zaznamenal úspech, ktorý prekročil očakávania výrobcu, analýza trhu ukázala, že Nissanu predsa len chýba model, ktorý by bol skutočným konkurentom Golfu a ostatným vozidlám v segmente C-hatchback. Tento segmente totiž dlhodobo tvorí v Európe zhruba 4,5 % celkového trhu nových áut a má mierne stúpajúcu tendenciu. Do roku 2019 by to malo byť už 4,9 %.
Nissan predstavil model Pulsar na cestách v okolí Barcelony. Vracia sa ním do segmentu C-hatchback. Dizajnom sa hlási k aktuálnemu štýlu automobilky. Rázvorom osí náprav 2 700 mm sa radí na čelo segmentu. Vďaka tomu ponúka doslova kráľovský priestor pre pasažierov. Priestor na nohy pre osoby sediace vzadu dosahuje 692 mm, čo je nielen najlepšia hodnota v triede, ale viac ako priemer vozidiel o jednu triedu vyššie – teda v segmente D. Navyše, sedáky nie sú príliš utopené a chodidlá si môžete zasunúť pod pomerne vysoko položené predné sedadlá. Preto je posed vzadu skutočne parádny. Vpredu sa sedí trocha vyššie – vraj aby bol lepší výhľad z vozidla. Na pohon slúžia aktuálne dva motory. Zážihovú alternatívu tvorí štvorvalec 1,2 DIG-T s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 190 Nm, vznetovú zasa známy agregát 1,5 dCi s výkonovými parametrami 81 kW (110 k)/260 Nm. Zážihový môže byť spojený s CVT prevodovkou Xtronic. Neskôr prídu aj ďalšie motory. Už na budúci rok sa môžeme tešiť na motor 1,2 DIG-T 190 s výkonom 140 kW (190 k), resp. 240 Nm.
Pulsar sa bude predávať v troch stupňoch výbavy Visia, Acenta a Tekna, pričom v najlacnejšej verzii DIG-T 115 Visia stojí 13 950 eur, v najdrahšej dCi 110 Tekna 20 250. Ide o akčné ceny.
Peter Varga, foto: autor