Kia (aj my) prednedávnom uverejnila prvé oficiálne fotografie pripravovanej novinky Sorento. Automobilka však pripravila o novom modeli aj ďalšie informácie .
Novinka bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži 2. októbra. Kia pripravila tlačovú správu o technických údajoch Sorenta, ktoré zverejnila mesiac pred svetovou premiérou.
Predná časť obsahuje nové rozšírené svetlomety a výraznejšie hmlové svetlomety. Výrazným prvkom je chladiaca mriežka na prednej časti automobilu. Tento vzor prvýkrát používal koncept Kia Cross GT v roku 2013.
V profile si zachováva Sorento dlhú prednú kapotu, široký D-stĺpik a pridáva k tomu nižšiu líniu strechy a vyššiu líniu bočných okien. Na zadných dverách má novinka tradičnú ozdobu. Kia pri výrobe nového modelu Sorento používa nové laserové zváranie.
Automobil narástol do dĺžky o 95 mm na 4 780 mm. Výška sa znížila o 15 mm na 1685 mm a do šírky konštruktéri pridali 5 mm na výsledných 1 890 mm. Vonkajší dizajn mali na starosti dizajnérske štúdia v Kórei, Nemecku a USA.
Vo vnútri je Sorento novým automobilom. Interiér vyvíjali v nemeckom Frankfurte, aby bol dizajnovo bližší pre európskych zákazníkov. Prístrojový panel je širší, v interiéri je vyšší podiel kože a jemného materiálu.
Najvýraznejším bodom v interiéri sú švajčiarske hodinky. Pre Európu bude k dispozícii interiér v jedno- alebo dvojfarebnom vyhotovení. S nárastom rázvoru o 80 mm pribudlo viac priestoru pre cestujúcich vzadu.
Batožinový priestor je dlhší o 87 mm. K dispozícii bude aj tretí rad sedadiel. Kapacita batožinového priestoru je 515 až 605 litrov a pod podlahou bude úložný priestor. V sedemmiestnom vyhotovení je druhý rad sedadiel možné sklápať diaľkovo dvoma páčkami na boku batožinového priestoru.
K dispozícii je tiež rozsiahla príplatková výbava. Nechýba Around View Monitor pre ľahšie manévrovanie na parkovisku alebo funkcia Smart Power pre automatické otváranie dverí batožinového priestoru.
Konštruktéri zvýšili torznú tuhosť oproti predchádzajúcemu modelu o 14 % . Nové sú aj tlmiace materiály na tuneli prevodovky. Hluk v kabíne znížili o 3 až 6 % v závislosti od jazdných podmienok.
Na pohon Sorenta bude k dispozícii 5 pohonných jednotiek. Výkonové spektrum bude od 126 kW (172 k) po 199 kW (270 k). Zážihové jednotky zastupuje motor s priamym vstrekovaním paliva a zdvihovým objemom 2,4 litra.
Ďalšou alternatívou sú jednotky s viacbodovým nepriamym vstrekovaním so zdvihovým objemom 2,4 a 3,3 litra.
Priaznivcov vznetových motorov uspokoja jednotky so zdvihovým objemom 2,0 a 2,2 litra. V Európe bude k dispozícii len 2,2 litrový turbodiesel a 2,4 litrový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva.
Podvozok preberá konštrukciu z predchádzajúceho modelu. Vpredu tak nájdeme vzpery McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. V zadnej časti sú nové väčšie tlmiče vo zvislej línii. Elektromotor pre posilňovač riadenia je po novom namontovaný priamo na hrebení riadenia.
Nové Sorento využíva viac vysokopevnostnej ocele, ako predchodca. Predchádzajúca generácia mala podiel 24,4 % vysokopevnostnej ocele (UHTS), novinka zvýšila podiel až na 52,7 %.
Bohatá bude aj aktívna bezpečnostná výbava dodávaná za príplatok. Tá bude obsahovať: ASCC (aktívny tempomat), LDWS (ochranu pred vybočením z pruhu), BSD (kontrola mŕtveho uhla) a SLIF (ukazovateľ rýchlostných obmedzení podľa dopravných značiek).
MM, Kia