Audi vyvíja novú elektrickú palubnú sieť s napätím 48 V. Dôvodom sú čoraz vyššie nároky na elektrické zariadenia v moderných automobiloch.
Audi chce postupne zvýšiť napätie palubnej siete v súčasných automobiloch z 12 V na 48 V. Pôjde o dôležitý krok pre integráciu nových technológii a zvýšenie výkonu a efektivity nových automobilov. Nová elektrická sieť bola preukázateľne potrebná vo vozidlách Audi A6 TDI koncept a RS5 TDI koncept. Obidve novinky sú vybavené elektrickým preplňovaním (pohonom dúchadla), ktoré funguje bez ohľadu na zaťaženie motora a zvyšuje výkon motora bez oneskorenia.
S novou 48-voltovou elektrickou sieťou môže automobilka realizovať aj nové elektrické komponenty podvozka, ktoré budú mať premiéru už čoskoro. Pri súčasných nárokoch elektrických zariadení v modernom automobile je 12-voltová elektrická sieť na hranici svojich možností. Pre elektricky poháňaný kompresor preto v súčasnosti bežná elektrická sieť a batéria nie je vyhovujúca. Vyššie napätie umožňuje tiež použitie tenších káblov, čo znižuje hmotnosť vozidla. Pre uloženie elektrickej energie je 48-voltový systém vhodnejší, ako súčasný 12-voltový.
Modulárny systém inžinieri z Audi modifikovali tak, aby ho mohli používať rôzne vozidlá, špeciálne tie s elektrickým preplňovaním. V súčasnosti je najvyšším vývojovým stupňom kompaktná lítium-iónová batéria. Palubná sieť s napätím 48 V používa DC/DC menič spojený s 12 V elektrickým systémom. Lítiová batéria je kompatibilná s novým typom alternátora a jednotkami hybridných automobilov. Výkonný generátor elektrickej energie dokáže pri rekuperácii dodať 10 kW navyše.
Nová elektrická sieť je výhodnejšia aj pri porovnaní spotreby paliva. Na jeden kilometer jazdy môže novinka ušetriť až 10 g CO2, čo je v prepočte približne 0,4 l/100km. Prvé použitie 48-voltovej elektrickej siete zatiaľ Audi bližšie nešpecifikovalo.
MM, Audi