Renault práve predstavil Renault Sport R.S. 01: pretekársky špeciál s atraktívnym dizajnom a výnimočným výkonom.
Dizajn je inšpirovaný štúdiami automobilov. Technické údaje dravca sú veľmi sľubné: vďaka karbónovému rámu je jeho hmotnosť menej ako 1 100 kg, vybavený motorom s výkonom 500 koní dosahuje najvyššiu rýchlosť vyše 300 km/h. Od roku 2015 bude Renault Sport R.S. 01 jednou z hviezd „World Series by Renault“ v nových pretekoch „Renault Sport Trophy“, ktoré budú odrazovým mostíkom pre profesionálne preteky GT a vytrvalostné šampionáty. Pozrime sa na niektoré prvky podrobnejšie:
Rám z uhlíkových vlákien bol prirodzenou voľbou pre splnenie cieľov, pokiaľ ide o hmotnosť a bezpečnosť. Talianska spoločnosť Dallara bola zodpovedná za návrh a stavbu podvozku, rovnako ako pri Formule Renault 3,5. Konštrukcia, ktorá zahŕňa 150 l palivovú nádrž, je vybavená oceľovou klietkou v hornej časti vozidla. Na prednej kapote tzv. “crash box” pohlcuje energiu v prípade čelného nárazu. Jeho konštrukcia v tvare lode prispieva k nízkemu aerodynamickému odporu. Ďalší “crash box” je pripevnený k prevodovke a zohráva rovnakú úlohu v prípade zadného nárazu. Celé vozidlo je v súlade s bezpečnostnými štandardmi FIA LMP1 pre rok 2014. Zoznam bezpečnostných prvkov uzatvára sklopný stĺpik riadenia, sedačka Sabelt a šesťbodové bezpečnostné pásy kompatibilné so systémom HANS®.
Motor je pripevnený k uhlíkovej konštrukcii podvozka a v hornej časti na klietku. Agregát Nismo twin-turbo 3,8 l V6 je odvodený od Nissanu GT-R. Hlavnou zmenou oproti produkčnému modelu je suchá vaňa, ktorá zabraňuje nahromadenie oleja na jednu stranu v dlhých zákrutách. Elektronická jednotka Pectel ponúka skvelú kontrolu trakcie. Turbo je nastavené tak, aby motor produkoval výkon viac ako 500 koní a krútiaci moment 600 Nm. Tieto parametre zaraďujú Renault Sport R.S. 01 z hľadiska výkonu medzi vozidlá kategórií GT3 a DTM.
Motor Nismo je prepojený s pozdĺžnou sedemstupňovou sekvenčnou predovkou od firmy Sadev. Vzhľadom na náklady budú použité rovnaké prevodové pomery pre všetky trate. Bude však možné upraviť nastavenie samosvorného diferenciálu. Aktivovaný páčkami na volante, je sekvenčný systém riadený elektromagnetickým pohonom XAP . Spojka bola vyvinutá špeciálne podľa ZF Race Engineering a je vybavená funkciou proti vypnutiu motora a je postavená s dôrazom na dlhšiu životnosť.
Spoločnosť Michelin pripravila špeciálne 18 palcové pneumatiky, ktoré sú obuté na diskoch s originálnym dizajnom a s centrálnou maticou.
Renault, DK