Očakávanú novinku Škody, model Fabia, predstavia oficiálne v októbri na medzinárodnom autosalóne v Paríži. Niektoré technické údaje sú však dostupné už dnes. Novinka bude úspornejšia až o 17 %…
Nová Fabia bude najekeologickejšou a najúspornejšou Fabiou. Paletu pohonných jednotiek budú tvoriť štyri zážihové a tri vznetové motory. Všetky budú spĺňať emisnú normu Euro 6.
Všetky modely budú mať v sériovej výbave systém štart-stop a rekuperáciu brzdnej energie. Prevodovky budú v sériovej výbave manuálne, za príplatok bude samočinná prevodovka DSG.
Zážihové motory budú mať 3 a 4 valce. Základom bude trojvalec s nepriamym vstrekovaním benzínu 1,0 MPI s výkonom 44 kW (60 k). Najsilnejším motorom bude 1,2 TSI s výkonom 81 kW (110 k). Downsizing je očividný – v prvej generácii pracoval ešte motor so zdvihovým objemom 2,0 litra.
Záujemcovia o vznetové motory budú mať na výber jednu z troch výkonových variantov trojvalca 1,4 TDI. Blok motora je z hliníkovej zliatiny. Priame vstrekovanie nafty zabezpečuje systém Common-Rail. Výkonové varianty siahajú od 55 kW (75 k) po 77 kW (105 k).
Najekeologickejšou verziou bude Fabia s motorom 1,4 TDI a výkonom 55 kW (75 k). Na trh príde koncom roka 2015. Vďaka systému štart-stop, rekuperácii brzdnej energie, pneumatikám so zníženým valivým odporom a cielenej aerodynamike bude mať priemernú spotrebu 3,1 l/100km.
Nová Fabia bude v závislosti od motorizácie a výbavy aj ľahšia voči súčasnej generácii. Základná verzia s motorom 1,0 MPI bude mať pohotovostnú hmotnosť 980 kg. Aj vďaka nižšej pohotovostnej hmotnosti budú mať všetky verzie nižšiu spotrebu paliva.
MM, Škoda