Opel do modelu Zafira Tourer implementoval novú pohonnú jednotku. Ide o najslabšiu vznetovú verziu, ktorá však bude mať najnižšiu priemernú spotrebu paliva a nízku hodnotu emisií CO2.
Do modelu Zafira Tourer je možné objednať veľa úsporných motorov. Opel rozšíril ponuku o najúspornejšiu verziu, motor 1,6 CDTI ecoFlex. Ide o jeden z krokov ofenzívy, v rámci ktorej predstaví automobilka 27 nových modelov a 17 nových motorov od roku 2014 do roku 2018.
Motor s výkonom 100 kW (136 k) mal premiéru v Zafire minulý rok. Nový motor má znížený výkon na 88 kW (120 k). Obidva patria k novej generácii motorov od automobilky Opel s nízkou spotrebou paliva a vysokou kultúrou chodu.
V základnej výbave je systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie. K dispozícii je tiež nová 6-stupňová manuálna prevodovka s ložiskami s nízkym trením. Generátor počas dobehu motora premieňa kinetickú energiu na elektrinu, ktorou dobíja batériu automobilu. Tento systém pracuje automaticky vždy, keď dá vodič nohu z pedálu akcelerátora.
Ak je batérie nabitá, alternátor neodoberá motoru časť energie a elektrické komponenty sa poháňajú výlučne z nabitej batérie. V prípade dobehu motora sú poháňané z alternátora.
Nová batéria má nízky vnútorný odpor, zlepšuje štarty v zimnom období a má zvýšenú životnosť. Vďaka všetkým technologickým prvkom má Zafira Tourer s novým motorom spotrebu len 4,5 l/100km. Hodnota vypúšťaných emisií CO2 je 119 g/km.
Motor spĺňa emisnú normu Euro 6. Vo výfukovom trakte má systém selektívnej katalyckej redukcie SCR so vstrekovaním močoviny. Týmto spôsobom sú oxidy dusíka znížené o 60 až 80 %.
Blok valcov a hlava valcov sú vyrobené z hliníka, čo ušetrilo viac než 20 kg na hmotnosti. Vstrekovacie dýzy s tlakom 2 000 bar umožňujú až 10 vstrekovacích impulzov počas jedného pracovného taktu. Oproti minulej verzii motora je to nárast tlaku o 25 %.
MM, Opel