Peugeot 308 SW začiatkom jari získal titul európskeho auta roka 2014. Zaslúži si ho? Aby sme to mohli potvrdiť alebo vyvrátiť, požičali sme si model s motorom 1,6 e-HDi, ktorý bude pre svoju ekonomickú prevádzku, výkonový potenciál a dostupnú cenu zrejme obľúbený aj medzi slovenskými zákazníkmi.
Aby na nás auto zapôsobilo ešte impozantnejšie, tak je v najvyššej výbave Allure, navyše doplnené o ďalšie prvky z listiny príplatkovej výbavy. Motor po prvých kilometroch potvrdzuje svoju úspornosť (zatiaľ nám papá 5,2 l/100 km), pritom mu rozhodne nechýba patričná dávka energie a v prípade potreby sa ochotne nechá vytočiť až k piatimi tisíckam otáčok.
Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní 563 dm3, po sklopení zadných sedadiel až 1 613 dm3. To sú hodnoty pre verzie s dojazdovým kolesom. Bez neho by boli o 47 dm3 vyššie. Zadné sedadlá môžete poľahky sklopiť aj zozadu pomocou dvoch ovládačov po boku batožinového priestoru. Novinkou v tomto segmente sú koľajničky na dne batožinového priestoru, ktoré umožňujú posúvať kotevné oká ľubovoľne vpred a vzad, prípadne vložiť iný deliaci prvok. Podobný systém je zvyčajne v prémiových vozidlách vyšších segmentov.
Čo všetko Petra Vargu na novom Peugeote zaujalo pozitívne, či negatívne, sa dočítate v najbližšom vydaní Auto magazínu.
PV/DK, foto: Peter Varga