Škoda Octavia Scout nikdy nemala ambície stať sa drsným teréniakom. Svoju úlohu byť pohodlným rodinným autom aj na zlých povrchoch, schopnou prekonať najmä nečakané zhoršenia jazdných podmienok, však plní čoraz lepšie.
Okolie Hamburgu je naozaj dobrým miestom na vyskúšanie si schopností novej verzie Octavie Scout. Základná filozofia sa nemení ani v nej: vždy “štvorkolka”, výlučne kombi, lepšia ochrana povrchu vozidla, evolúcia vo všetkých smeroch. A nápadne nápadný vzhľad.
Azda prvý artikulovateľný dojem z jazdy je komfort. V minulom čísle Auto magazínu, som si dovolil vysloviť myšlienku, že práve automobily podobného zamerania ako Scout, vracajú pohodlie pri stále dobrých jazdných vlastnostiach. Znova sa mi to potvrdilo.
Prvú jazdu som absolvoval vo verzii s motorom 2,0 TDI, ktorý má najvyšší výkon 110 kW, najvyšším krútiacim momentum 340 Nm a so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, Dostatok výkonu v každej situácii, pocit istoty aj na zlých cestách.
Ešte lepší dojem vo mne zanechala Octavia Scout vybavená dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG a dieselovým 2- litrom s výkonom 135 kW a najvyšším krútiacim momentum 380 Nm. Bez problémov zdolal aj nástrahy off-roadovej časti polygónu ADAC a reálna spotreba neprekročila 6 l/100 km.
Octavia Scout štartuje na Slovensku s cenou od 28 540 eur s motorizáciou 2,0 TDI 110 kW (150 k).
Podrobnú reportáž z prvej prezentácie novej Octavie Scout prinesieme v najbližšom vydaní časopisu Auto magazine.
Dalibor Klíma, Hamburg