Dizajnové štúdio začalo tvorivú prácu pre Opel v Rüsselheime v roku 1964. Architektúru a koncepciu prebralo od štúdia GM z amerického Detroitu. Vytvorilo ikony ako Opel GT a Monza Concept.
V roku 1964 mohli pri slávnostnom otvorení štúdia do vnútra nazrieť aj bežní ľudia. Potom štúdio pre verejnosť uzavreli. Budova N10 bola podľa niektorých odborníkov tak dobre zabezpečená, že azda jednoduchšie bolo preniknúť do Fort Knoxu…
Slávnostný začiatok stavby bol míľnikom európskej automobilovej histórie. Vtedy to bolo najväčšie dizajnové štúdio patriace automobilke. V tom čase väčšinou využívali služby externých špecialistov.
Dôležitým mestom pre automobilový dizajn bol taliansky Turín. Sídlili tam karosári ako Bertone, Pinifarina a Pietro Frua. Myšlienka vlastného dizajnového štúdia pre Opel však prišla z USA.
Koncern GM pracoval na dizajne automobilov už od konca roku 1950. Prvý koncept však uzrel svetlo sveta o niekoľko rokov skôr. V roku 1938 predstavil GM štúdiu Buick Y-Job, prvý oficiálny automobilový koncept v histórii.
Budovu v Rüsselsheime postavili podľa podkladu obdobného štúdia v Detroite. Návrh vlastného dizajnového štúdia bol pre budúcnosť automobilky Opel veľmi dôležitý. Kým iné automobilky vyvinuli iba tvar nového vozidla, Opel v štúdiu zaťleňoval do dizajnu aj emócie a rôzne iné aspekty.
Dizajnové štúdio pracovalo s myšlienkami, ktoré dokázali veľmi rýchlo pretvoriť skice automobilov z papiera do reality. Veľa štúdií preto už po pár rokoch od predstavenia vyzeralo staromódne. Práca v tomto štúdiu bola vtedy nepredstaviteľne moderná – ako vstup do paláca v 19. storočí s tabletom v ruke.
Zoznam pracovníkov, ktorí v dizajnovom štúdiu pracovali, je dlhý. Najznámejšími boli Anatole Lapin, Erhard Schnell, Chris Bangle či Hideo Kodama. Veľa z nich po čase odišlo ku konkurenčným značkám.
Prvým výrazným modelom bol Opel Advanced GT, ktorý debutoval na Frankfurtskom autosalóne v roku 1965. Po ňom nasledovali modely ako Opel CD s motorom V8 z roku 1969, GT2 s posuvnými dverami z roku 1975 a Tech1 z roku 1980. Jeho súčiniteľ odporu vzduchu cx bol len 0,235.
MM, Opel