Od 20. do 22. júna sa konali preteky na počesť historickej časovky Castell Arquato – Vernasca. Podujatie venovali automobilom, ktoré vyrobili od začiatku minulého storočia do roku 1972.
Lancia priniesla na preteky legendárne vozidlá. Značku reprezentovali modely D50 Formula 1, Fulvia Coupe HF 1600, Stratos Alitalia Gruppo 4 a D25 Sport. Posledný menovaný je jediným exemplárom na svete.
Aj Alfa Romeo poskytla legendárne modely: Giulia SS z roku 1963 a 200 Sportiva z roku 1954. Ten debutoval aj na Mille Miglia 2014. Preteky Castell Arquato – Vernasca sa odohrali na uzavretých cestách s obmedzenými rýchlosťami.
Model D50 Formula 1 je jedným z 8 monopostov, ktoré postavili pre Majstrovstvá sveta 1954. O rok neskôr s týmto modelom J. M. Fangio získal titul. Pohon zabezpečuje motor V8 uložený priečne. Pohonný hriadeľ prechádzal okolo sedadla vodiča. Tým zlepšili stabilitu vozidla a získali lepšiu polohu ťažiska.
Lancia D25 Sport je jediný exemplár na svete. Vozidlo pripravili v roku 1955, aby s ním Alberto Ascari vyhral súťaž Carrera Panamericana. Tragická smrť vodiča Milanese na okruhu v Monze a nečakané rozhodnutie mexickej vlády o zrušení podujatia prinútili Lanciu, aby model putoval rovno do múzea.
Lancia Fulvia Coupe HF 1600 vyhrala v roku 1972 s posádkou Munari – Mannucci Rallye Monte Carlo. Výkonný motor pomohol Lancii vyhrať nad konkurenciou, ktorou boli napríklad automobily Porsche a Renault Alpine.
Model Stratos Gruppo 4 je naozaj legendárnym automobilom. Vyhral mnoho súťaží vrátane Rally de Portugal v roku 1976. Na Rally Monte Carlo v roku 1977 získal automobil druhé miesto. Modelu Stratos Gruppo 4 vyrobili len 500 kusov. Pohonnou jednotkou je motor V6 z dielne Ferrari.
Alfa Romeo 200 Sportiva je exkluzívnym automobilom s dynamickými líniami. Zadná náprava DeDion je v dnes rozšírená veľmi málo . Štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 2,0 litra produkuje 101 kW (138 k), maximálna rýchlosť je 220 km/h.
Druhým modelom z dielne Alfa Romeo bol Giulia SS z roku 1964. Zdvihový objem motora je 1,6 litra a maximálny výkon 82 kW (112 k). Najvyššia rýchlosť vozidla dosahuje 200 km/h. Prvých 200 modelov malo bubnové brzdy, ďalšie už dostali kotúčové. Výroba sa skončila v roku 1965 a počet predaných kusov dosiahol 1 400.
MM, Lancia a Alfa Romeo