Honda pripravila vizualizácie nárazových testov

Automobilka Honda predstavila štúdiu, v ktorej skúma výsledky počítačovo simulovaných crash-testov vozidiel v 3D zobrazení. Vizualizácia nárazového testu pomôže pri zvyšovaní bezpečnosti budúcich modelov značky Honda.

V snahe o neustále zvyšovanie bezpečnosti na cestách Honda vyvinula trojdimenzionálne vizualizácie založené na technológii Deltagen. Vizualizačný softvér pochádza od 3DXCITE, predtým známeho ako RTT.

Táto technológia využíva výstupy z bežne používaného simulačného balíka známeho ako LS DYNA CAE. Výstup vytvorí v trojdimenzionálnej podobe. Umožňuje tak inžinierom z Hondy ľahšie študovať výsledky simulácie nehody a vykonávať konštrukčné zmeny s väčšou rýchlosťou a efektivitou.

Pre dôkladnú analýzu softvér umožňuje manipuláciu s vykresľovaním, otáčanie pohľadu v ľubovoľnom smere a odstraňovanie častí vozidiel . Program tiež dokáže vykresliť zvodidlo vo virtuálnom prostredí. Technici vidia okamžité účinky nehody z rôznych uhlov pohľadu.

Vizualizačný systém vyvinuli inžinieri z Hondy v spolupráci s ľudí z 3DXCITE. Technici z Hondy požiadali vývojárov 3DXCITE, aby integrovali Deltagen softvér s existujúcim LS DYNA CAE. „Vďaka tejto technológii môžeme vytvárať a manipulovať so simuláciou jednoduchým stlačením tlačidla,“ prezradil Eric Dehoff, technický vedúci v skupine crash safety v Honda Americas.

Honda využívala LS DYNA na nárazové simulácie od roku 1998 ako súčasť svojho vývojového procesu. Zároveň používala technológie, ktoré vytvorili bezpečnostné konštrukcie, vrátane budúcej generácie Advance Compatiblity Engineering (ACE). Túto skutočnosť aplikujú na každý nový model Honda a Acura.

V súčasnosti má Honda v ponuke viac vozidiel, ktoré spĺňajú IIHS Top Safety Pick + hodnotenie, ako ktorýkoľvek iný výrobca. Napríklad v USA používa Honda spätné kamery ako štandardnú výbavu pre 95 % osobných automobilov z ponuky pre modelový rok 2014. Sto percent dosiahne v budúcom roku.

Najnovší softvér 3DXCITE poskytuje vysoko kvalitné 3D zobrazenie v reálnom čase pre všetky typy nárazových testov. Tento softvér otvára tvorivú slobodu pre zlepšovanie bezpečnosti vozidiel Honda.  Bude nenahraditeľným pomocníkom konštruktérov automobilky.

MM, Honda

Honda
Komentáre (0)
Pridať komentár