Audi sa snaží byť verné sloganu „Náskok vďaka technike“ a prináša novinky. V najnovšie predstavili jeho konštruktéri nový druh pružiny, ktorý dostanú v sériovej výbave automobily už na jeseň 2014.
Konkrétne ide o pružiny z plastu, zosilneného sklennými vláknami. Nové pružiny už čoskoro nahradia bežne používané oceľové. Audi ich plánuje montovať do vozidiel už tento rok.
Každý kilogram hmotnosti je dôležitý, najmä v šase znižovania spotreby a emisií. Pohotovostná hmotnosť nových modelov v poslednom čase neustále rástla. Preto je ťažké znižovať spotrebu paliva bez znižovania hmotnosti.
Nové pružiny tomuto cieľu pomôžu len menšou mierou, no aj táto zmena je krokom vpred. Ľahšie pružiny dostanú na vozidlá vyššej strednej triedy, modely A6 a A6 Avant. Bližšie modely zatiaľ Audi nešpecifikovalo.
Laminátová pružina je odlišná od oceľovej už na prvý pohľad. Jej zelená farba má avizovať šetrnosť voči životnému prostrediu. Jej prierez je väčší, než drôtu oceľovej pružiny. Aj celkový priemer je väčší, no pružina má menej závitov.
Priemerná pružina pre model vyššej strednej triedy má hmotnosť 2,4 kg. Laminátová pružina až o 40% menej, približne 1,6 kg. Úspora všetkých pružín na jeden automobil je 4,4 kg. Ľahšie pružiny súčasne znižujú neodpruženú . Vďaka tomu zlepšia jazdné vlastnosti automobilu. Sklenné vlákna sú impregnované epoxidovou živicou. Len niekoľko milimetrov tenké vlákna nabaľuje stroj striedavo pod 45-stupňovým uhlom. V poslednom kroku pružiny vytvrdia v peciach pri teplote nad 100 °C.
Ďalšou výhodou laminátových pružín je materiál. Novinka nikdy nezačne hrdzavieť a odoláva chemikáliam, ako napríklad čističom kolies. Ich výroba tiež vyžaduje menej energie, než výroba oceľových pružín.
MM, Audi