Svet sa obracia naruby. Za obeť ekológov padla ďalšia motoristická ikona – BMW M3 a M4 stratilo atmosférický motor a pod kapotu dostalo turbodúchadlá.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
O dva valce menej, o dve turbá viac. Aký je výsledok? O trochu väčší výkon, oveľa vyšší krútiaci moment a brutálny záťah v prakticky celom spektre otáčok. BMW M4 je skvelé auto. Dostatočne pohodlné, v perverznom svete automobilového nadšenca aj praktické a hlavne: maximálne zábavné.
Všetky jeho parametre si môžete prispôsobiť podľa ľubovôle. Riadenie, tuhosť tlmičov, radenie, reakcie na plynový pedál, aj trakčnú kontrolu. Dve ideálne kombinácie si naprogramujete do magických tlačidiel M1 a M2 a užívate si opojnú zábavu v spoločnosti 430 koní a brutálneho, nevychovaného a surového zvuku radového šesťvalca. Že turbodúchadlá tlmia zvuk? V BMW si to s nimi vysvetlili a M4 reve ako zmyslov zbavená.
Dobrou správou je, že M4 nie je ťažkým autom, takže na ceste sa dá umiestniť presne tam, kam vodič chce. Podľa chuti si môžete zvoliť čistý prejazd, alebo sa trochu pohrať s plynom a zákrutu prejsť krásne bokom.
Viac sa dozviete v Auto magazíne. Máme pre vás aj pár mierne dymivých videí, ktoré nájdete v sekcii Video.