Audi RS5 TDI koncept s elektrickým turbodúchadlom

Automobilka Audi je jedným z priekopníkov v oblasti vznetových motorov. V automobilovom športe sú TDI motory veľmi populárne. Nedávno predstavila koncept, ktorý v spája úsporu paliva a výkon športového vozidla.

Audi  s motormi TDI dominovalo medzi sériovými vozidlami takmer desaťročie. Postupne  ho však začali ohrozovať iné automobilky. Audi preto predstavilo koncept automobilu, ktorý poháňa diesel s vysokým výkonom, vidlicový šesťvalec biturbo s prídavným elektrickým turbodúchadlom.

Vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra produkuje 283 kW (385 k). Krútiaci moment 750 Nm je k dispozícii v rozmedzí 1 250 až 2 000 otáčok za minútu. Obmedzovač motora zasiahne až pri 5 500 ot./min. To je na vznetový motor mimoriadne vysoká hodnota.

Doplnkové elektrické turbodúchadlo poskytuje hlavnú podporu pri rozjazde. Elektromotor nahradil turbínové koleso a roztočí dúchadlo v priebehu pár stotín sekundy na 70 000 ot./min. Relatívny plniaci tlak dosahuje 2,4 baru.

Koncept vďaka tejto pohonnej jednotke zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahne za menej ako 16 sekúnd; najvyššia rýchlosť je 280 km/h. Priemerná spotreba paliva je podľa výrobcu veľmi optimistická, len 5,3 l/100km. Emisie CO2 dosahujú hodnotu 140 g/km.

Rekuperácia je pre elektrické turbodúchadlo hlavným zdrojom energie . Koncept využíva samostatný 48-voltový elektrický systém, ktorý je k 12V systému vozidla pripojený pomocou DC/DC meniča. Energia sa ukladá v lítium-iónovom akumulátore. Výhodou 48-voltového systému je lepšia schopnosť prenosu väčšej energie.

MM, Audi

AudiRS5 TDI
Komentáre (0)
Pridať komentár