Nová generácia mercedesov triedy CLS dostane do príplatkovej výbavy svetlomety LED s vysokým rozlíšením. Budú automaticky osvetľovať vozovku bez oslňovania protiidúcich.
Trieda CLS bola už v roku 2010 lídrom v oblasti osvetlenia, keď ponúkla dynamický svetlomet zložený kompletne z LED. Doplnkom bola adaptívna funkcia osvetlenia zákrut a prepínanie diaľkového režimu.
Novinka Multibeam LED kombinuje diódy s najmodernejšími technológiami osvetlenia. Diaľkové svetlo neoslňuje protiidúce automobily, reaguje rýchlejšie a presnejšie. Predvídavé osvetlenie zákrut realizuje svetlomet v spolupráci s kamerou. Osvetlenie kruhových objazdov zasa ovláda navigácia.
Asistent diaľkového osvetlenia Plus na báze kamery je známy z tried S, E a C. Ak systém rozozná protiidúce vozidlo, mechanicky zacloní časť osvetlenej plochy. Zvyšná časť vozovky zostáva permanentne osvetlená diaľkovým svetlom.
Vo svetlomete je 24 individuálnych vysokovýkonných diód. Technológia kombinuje rastrový svetelný zdroj s mechanickou technikou systému LED Intelligent Light System.
V porovnaní so súčasnými systémami ponúkajú Multibeam LED až 2,5-násobne vyššiu intenzitu osvetlenia pri čiastočnom diaľkovom svetle. Všetky informácie zachytáva kamera, ktorá je umiestnená na čelnom skle.
Štyri riadiace jednotky 100-krát za sekundu prepočítajú smer svetelného lúča. Dosah diaľkového svetla zvýšili o 20 % na 485 metrov. Stretávacie svetlo otáča svetelný lúč o 12 stupňov smerom von. To funguje aj na základe údajov kamery.
Vďaka navigácii jednotka na kruhovom objazde aktivuje odbočovacie svetlá vpravo a vľavo. Výhoda LED svetlometov je, že s teplotou 5 500 K sú bližšie k teplote denného svetla, ako xenónový zdroj. S priemernou životnosťou 10 000 hodín sú tiež 5-násobne trvanlivejšie, ako xenónové výbojky.
Mercedes je priekopníkom na poli osvetľovacej techniky. Trieda S nevyužíva žiadnu bežne používanú halogénovú žiarovku alebo xenónovú výbojku. Bežné halogénové žiarovky majú príkon 120 W, xenónové výbojky 84 W a LED len 34 W (údaje na jedno vozidlo).
Zadné svetlá sú ohľaduplné k účastníkom cestnej premávky. Brzdové a smerové svetlo majú rôzny jas a intenzitu podľa jazdnej situácie a jasu okolia. Ak vodič stojí na križovatke s nohou na brzdovom pedáli, jas brzdového svetla reguluje jednotka na nižšiu úroveň, aby neoslňovalo vzadu stojace vozidlo.
MM, Mercedes-Benz