Novinka medzi pohonnými jednotkami škandinávskeho výrobcu nákladných vozidiel spĺňa emisnú normu Euro 6. Scanii na splnenie prísnych emisných limít však stačí len SCR katalyzátor.
Scania rozšírila paletu svojich motorov o novú jednotku. Ide o druhú výkonovú verziu 13-litrového vznetového radového šesťvalca. Vďaka nízkej spotrebe nafty očakáva Scania jeho veľkú obľubu medzi zákazníkmi.
Novinka dosahuje výkon 335 kW (450 k) a krútiaci moment 2 350 Nm. Ten je k dispozícii už od 1 000 ot./min. Hlavnou výhodou motora je použitie iba SCR katalyzátora na redukciu škodlivých látok vo výfukových plynoch.
Motor DC13 147 nepotrebuje EGR chladič a tani variabilnú geometriu naklápania lopatiek v turbodúchadle. Konštruktéri tak znížili komplikovanosť pohonnej jednotky. Tá nízkou spotrebou presvedčí v rôznych jazdných situáciách.
Zákazníci majú na výber spomedzi 18 rôznych modelov, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6.
Verzia motora so 305 kW (410 k), ktorá je v ponuke od jesene minulého roka, je medzi zákazníkmi veľmi obľúbená . Nová verzia poskytne vyšší výkon pri obdobnej spotrebe paliva.
Nevýhodou je zvýšená spotreba močoviny AdBlue, ktorá trápi motory vybavené len SCR katalyzátorom. Bežná spotreba močoviny je na úrovni 3 % zo spotrebovaného paliva. Pri motoroch s len SCR katalyzátorom je spotreba AdBlue na úrovni 6 %.
Pre zákazníkov, ktorí uprednostňujú 100 % bionaftu, má Scania stále v ponuke motor s výkonom 335 kW (450 k). Ten musí mať okrem SCR katalyzátora aj EGR, čo pomáha splniť emisnú normu Euro 6.
MM, Scania