Renault opäť kráľom prednokoliek na Nürburgringu

Renault držal dlhú dobu prvenstvo na okruhu Nürbugring medzi sériovo vyrábanými automobilmi s predným pohonom. Nová verzia Seatu Leon Cupra však jeho čas prekonala. Renault preto zapracoval na Mégane a opäť ho poslal na okruh.

Veľa svetových výrobcov automobilov chce dosiahnuť najrýchlejší čas na okruhu Nürbugring. Renault ho držal s modelom Mégane R.S. Po tom, čo mu tento rok Seat Leon Cupra prebral prvenstvo, inžinieri z Renaultu upravili Mégane a dosiahli nový rekord.

Ten má hodnotu 7 minút, 54 sekúnd a 36 stotín. Renault porazil model od Seatu o 4 sekundy. Oficiálne vyjadrenie zo strany španielskej automobilky zatiaľ nie je známe, no upravený Renault je viac pretekárskym automobilom, ako len sériovým so športovými ambíciami.

Preto je porovnanie so sériovou verziou Leonu Cupra menej korektné. Aj samotná automobilka Renault dáva do pozornosti zlepšenie času oproti predchodcovi a nie oproti konkurencii.

Automobilka dodala to najlepšie z technológii Renault Sport. Zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra a preplňovaním poskytuje výkon 201 kW (275 k). Krútiaci moment dosahuje 360 Nm. Oproti pôvodnému Mégane R.S. ubrala verzia Trophy R 100 kg na pohotovostnej hmotnosti.

Zníženie hmotnosti dosiahli konštruktéri odstránením väčšiny izolačného a tlmiaceho materiálu, odstránením zadných sedadiel, či klimatizácie a autorádia. Tieto prvky sú napriek tomu vo voliteľnej výbave za príplatok. Úpravou prešla aj stredová konzola, ktorá je po novom jednoduchšia.

Spoločnosť Michelin dodala plášte Pilot Sport Cup 2 na disk s priemerom 19 palcov. Tie tiež nemalou mierou prispeli k zlepšeniu výsledného času. Disky s novým dizajnom a plášte znižujú hmotnosť o 5 kg. Špeciálny zvuk má na starosti výfukové potrubie od výrobcu Akrapovič. To je o 4 kg ľahšie, ako mal predchodca.

Mégane R.S. Trophy R má samosvorný diferenciál, nastaviteľné tlmiče Öhlins Road&Track a predné pružiny Allevard. Tlmiče využívajú technológiu Dual Flow Value, ktorá udrží kolesá v kontakte s vozovkou bez ohľadu na rýchlosť kmitov kolesa.

Na požiadanie Renault namontuje hydraulické tlmenie PDS. Predné tlmiče ponúkajú nastavenie v 20-tich pozíciách a zadné v 30-tich. Pružiny sú antikorózne a znižujú pohotovostnú hmotnosť o ďalšie 2 kg.

Rozsah príplatkovej výbavy je obsiahly. Brzdový balík Performance obsahuje brzdové kotúče z hliníka, ktoré sú o 10 mm širšie. Novinkou je lítium-iónová batéria, tá znižuje hmotnosť o 16 kg. Paket Nürbugring ponúkne 4 obaly na náhradné pneumatiky či sadu dvoch bezpečnostných pásov Sabelt.

MM, Renault

Mégane R.S. Trophy RRenault
Komentáre (0)
Pridať komentár