Automobilka Bentley upravila špeciál Continental GT3 a ponúkne ho na predaj ako sériové vozidlo. Novinka GT3-R bude mať len 2 miesta na sedenie a vyrobia z nej len obmedzený počet kusov.
Bentley oznámil príchod novinky, ktorá je upravená z pretekárskeho špeciálu. Jedinečnosť modelu podčiarkne len 300 vyrobených kusov. Bentley Continental GT3-R tak bude naozaj jedinečným vozidlom.
Automobilka rozhodla o ručnej výrobe. Realizovať ju bude v továrni v meste Crewe. Vysokovýkonný vidlicový osemvalec má výkon 426 kW (572 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm. Spolu so znížením pohotovostnej hmotnosti je výsledkom aj zrýchlenie na 100 km/h len za 3,8 sekundy.
Limitovaná séria bude mať pohon všetkých kolies. S modifikovanou elektronickou stabilizáciou (ESC) a naladením podvozku na športové účely tak pôjde o najdynamickejšie vozidlo od Bentley v sériovej výrobe.
Prenos krútiaceho momentu na hnacie hriadele zabezpečí nová osemstupňová prevodovka od výrobcu ZF. Kratší stály prevod zlepší akceleráciu a dynamiku automobilu. Bentley po prvý krát dokáže rozdeľovať krútiaci moment na každé zo zadných kolies zvlášť. Vďačí za to novej elektronike.
Novinkou je titánové výfukové potrubie. Znižuje pohotovostnú hmotnosť o 7 kg. Pruženie má vzduchové vaky a tlmiče sú naladené na športové jazdenie. Pre lepší kontakt s vozovkou obuje Bentley model pneumatikami Pirelli na disky s priemerom 21 palcov.
Príkladné spomalenie zabezpečí karbid-kremíkový brzdnový systém. Predné brzdové kotúče majú priemer 420 mm a zadné 356 mm. Dokážu absorbovať až 10 MJ energie bez straty funkčnosti.
Interiér automobilu má koncepciu dvojsedadlového roadstera. Obsahuje športové sedadlá s prídavnými bočnicami a čalúnením z alcantary. Stredovú konzolu vyrábajú ručne z uhlíkových vlákien. Z rovnakého materiálu sú aj dverové rámy.
Zelené prvky sú na sedadlách, prístrojovej doske a dverových paneloch. Názov GT3-R zdobí opierky hlavy a stredovú konzolu v mieste spolujazdca.
Na vonkajšej časti zaujme nový predný splitter. Zadné krídlo napevno spojili s dverami batožinového priestoru. Kapota obsahuje 2 otvory pre lepšie chladenie hnacieho ústrojenstva. Jedinečnosť automobilu vystihuje biela farba Glacier. Profil vozidla zvýrazňuje zelený pruh.
Rámy svetlometov, mriežka chladiča a rámy okien sú v lesklej čiernej farbe. Disky kolies s priemerom 21 palcov sú z vysoko pevnostnej zliatiny a lakované do lesklej čiernej. Prvé automobily sa dostanú k zákazníkom koncom roka 2014.
MM, Bentley