Kategória vozidiel SAV vznikla len prednedávnom. Prvým významným modelom bol zástupca z Mníchova BMW X6. Teraz prichádza na rad druhá generácia.
Z modelu X6 prvej generácie predalo BMW takmer 250 000 automobilov. To je dobrý výsledok na vozidlo tejto kategórie. Nová generácia omladne po dizajnovej stránke a mierne zmeny nastali aj pod prednou kapotou.
Predná časť automobilu prichádza v štýle novej generácie X5. V sériovej výbave sú bi-xenónové svetlomety, ktoré môžu byť za príplatok nahradiť LED svetlomety. Na bočných paneloch sú výduchy Air Breather, redukujúce turbulenciu v oblasti predných kolies.
Zadné svetlomety pripomínajú tvar písmena L a obsahujú techniku LED. Priestor pod podlahou je chránený obdobne ako vpredu prvkom s matnou striebornou úpravou. K dispozícii sú 2 základné a 9 metalizovaných lakov. Doplnkovo sú voliteľné hliníkové lišty na nástupné prahy.
Interiér automobilu sa podobá na nedávno predstavený model X5. Trojrozmerný dizajn a horizontálna štruktúra vytárajú vizuálny rozmach palubnej dosky. Interiérové obklady sú Oxide Silver, drevo Poplar Grain alebo Aluminium Hexagon.
Vnútorné osvetlenie pozostáva kompletne z LED. Prístrojový panel, displej klimatizácie a vetrania má po novom technológiu čierneho panelu. Štandardne dodávaný systém iDrive kombinuje navigáciu spolu s 10,25 palcovou obrazovkou.
V sériovej výbave má X6 19-palcové disky. Za príplatok sú k dispozícii rôzne varianty 19-palcových diskov a o palec väčších. Veko batožinového priestoru má vo všetkých výbavách automatické otváranie a jemné dotváranie Soft Close.
Elektricky ovládaná sklenená strecha je voči predchodcovi dlhšia o 12 cm. K dispozícii bude aj M športový balík s aerodynamickými prvkami v exteriéri. S M Sport balíkom zákazník dostane aj iný dizajn kľúčov.
Všetky motory konštruktéri optimalizovali a po novom majú nižšiu spotrebu. Modernizovaná je 8-stupňová prevodovka Steptronic. Vznetové agregáty spĺňajú emisnú normu EU6 vďaka adsorpčnému katalyzátoru a vstrekovaniu močoviny s SCR katalyzátorom.
Najslabším vznetovým zástupcom je 3,0 litrový radový 6-valec s výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 560 Nm. Priemerná spotreba dosahuje 6,0 l/100km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda model za 6,7 sekundy.
Výkonnejší variant trojlitrového motora ponúkne 230 kW (313 k) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Priemerná spotreba X6 xDrive40d bude 6,2 až 6,3 l/100km.
Športovo ladená verzia M50d dosahuje z 3,0 litrového motoru 280 kW (381 k) a krútiaci moment 740 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zlepšili na hodnotu 5,2 sekundy. Priemerná spotreba je iba 6,6 l/100km. V sériovej výbave bude adaptívny M podvozok. Predné kotúčové brzdy majú priemer 385 mm vpredu a 345 mm vzadu.
Zážihová verzia má pod kapotou 4,4 litrový V8 motor s výkonom 330 kW (450 k) a krútiacim momentom 650 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,8 sekundy. Spotreba paliva je 9,7 l/100km. V roku 2015 pribudne do ponuky model xDrive35i s radovým 6-valcom a výkonom 225 kW (306 k).
Všetky pohonné jednotky sú v ponuke s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Tá obsahuje aj funkciu Launch Control. Vďaka nej majú všetky motory lepšie zrýchlenie a nižšie hodnoty spotreby.
Vďaka vysokopevnostným oceliam má novinka oproti predchodcovi v priemere nižšiu hmotnosť o 40 kg. Koeficient odporu vzduchu cx konštruktéri vylepšili až na hodnotu 0,32 pri modeli xDrive30d.
Ďalším prvkom výbavy, ktorý zaujme, je vyhľadávanie parkovacích miest a parkovací asistent. Po stlačení tlačidla dokáže takto vybavená X6-ka zaparkovať plne automaticky. Príplatkové LED svetlomety sú v ponuke aj s LED hmlovkami a systémom Night Vision.
MM, BMW