Štúdie budúcich modelov Suzuki na autosalóne v Tokiu zaujali nielen odborníkov.
Najväčší autosalón v krajine vychádzajúceho slnka, ktorý organizuje Zväz japonských automobiliek, je panoptikom najrozmanitejších štúdií a prototypov z dielní domácich výrobcov. Ani značka Suzuki pochopiteľne nechýbala. Mottom stánku Suzuki bolo Small Cars for a Big Future (Malé autá pre veľkú budúcnosť). Všetky koncepty mali jeden spoločný znak: boli veľmi blízko k reálnym sériovým podobám. To by mohlo naznačovať, že budúcnosť príde čoskoro a máme sa na čo tešiť. Prinášame vám zopár štúdií z Tokijského autosalónu.
Nový crossover v úplne prevratnom štýle je Suzuki Crosshiker. Je postavený na novej ľahkej platforme, ktorú predstavil v roku 2011 model Regina. Nízka spotreba a efektívna jazda si ľahkú stavbu vyžadujú. Kompaktný Crosshiker má hmotnosť iba 810 kilogramov, čo je dokonca menej, ako majú dnes bežné miniautá. Pre Crosshiker je pripravený aj motor novej generácie. Ide o ľahký trojvalec, ktorý je ideálnym kompromisom medzi hmotnosťou, výkonom a spotrebou.
Hustler je rýdzo praktický a racionálny prototyp určený pre aktívne žijúcich mladých i starších. Kompaktný van má vďaka efektívnemu využitiu vnútorného priestoru všestranné použitie. Vonkajšie rozmery ho na prvý pohľad predurčujú do mesta; variabilný, prekvapujúco veľký vnútorný priestor ho robí výhodným spoločníkom na výletoch do prírody alebo pri prevážaní športového náčinia. A je jedno, či ide o letné alebo zimné športy. Komu sa zdá obyčajný Hustler príliš konzervatívny, ten by si mohol vybrať Hustler Coupe. A nemusí sa vzdávať univerzálnosti. Nejde o kupé v pravom zmysle, iba o drahšiu, luxusnejšiu a výkonnejšiu verziu minicaru skombinovaného s SUV. Takto vyzerá Hustler vzdialenejšej budúcnosti.
Na popularitu a predajné úspechy nestarnúceho modelu Jimny by mohol nadviazať Suzuki X-Lander. Má ľahký štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,3 litra, elektronicky ovládanú mechanickú prevodovku a samozrejme pohon na všetky štyri kolesá. Benzínovému motoru však pomáha aj elektromotor, ide teda o hybrid s nízkou spotrebou. Dvojmiestne auto má extrémne schopnosti v teréne. V zadnej časti sa dajú prevážať motocykle.
Extrigger je extrémne ľahký motocykel, ktorý je radosť riadiť. V kompaktnom a ľahkom hliníkovom ráme má zabudovaný elektromotor. Extrémne ľahké sú aj zliatinové kolesá s kotúčovými brzdami. Akumulátor je umiestnený tam, kde majú bežné motocykle nádrž na benzín.
Seniori to obyčajne nemajú ľahké. Rýchly skúter už nie je pre každého. V pohybe na kratšie vzdialenosti by im v budúcnosti mohla pomáhať sériová verzia štúdie nazvanej ET 4D. Toto ľahké minivozidlo má elektrický pohon a niektoré funkcie sa dajú ovládať nielen cez veľký dotykový displej, ale aj hlasovými povelmi. Vozidlo je dlhé 1 190 milimetrov a vpredu má odkladací košík s objemom 25 litrov.
Čínsky automobilový trh je najväčší na svete, preto ho nemôže obísť žiaden solídny výrobca. Na ostatnom autosalóne v Šanghaji predstavila automobilka Suzuki limuzínu C-segmentu s názvom Authentics. Podobné sedany sú v Číne veľmi obľúbené a patria k najpredávanejším autám. Limuzína Authentics je rozmerovo o niečo väčšia ako Kizashi. Má niektoré spoločné dizajnové znaky s našou dôverne známou SX4, no podvozok má príbuzný s jej čínskou verziou.
(šr)