Už po štvrtýkrát štartovali na alpskej rally automobily Škoda. Na tohtoročnom 27. ročníku Kitzbüheler Alpenrallye odštartovali modely Felicia a 1000 MB Rallye. Do mesta pod vrchom Hahnenkamm prišlo až 187 účastníkov.
Táto rallye je jednou z veteránskych akcií s najdlhšou tradíciou. Neodmysliteľnou súčasťou je trať, ktorá vedie nádhernou krajinou. „Alpenrallye ukazuje fascináciu historickými vozidlami. Škoda v tomto roku predstaví 2 absolútne vrcholové a emocionálne modely z našej 119-ročnej histórie,“ komentoval účasť Michal Velebný, koordinátor reštaurátorskej dielne Škoda múzea.
Skutočnou klasikou medzi veteránskymi modelmi bola 1000 MB Rallye z roku 1967. Od sériového automobilu sa líšila dodatočnou svetelnou rampou a ďalšími športovými úpravami. V interiéri pribudli športové sedadlá so štvorbodovými pásmi a technici upravili aj motor.
Vzadu pracuje upravený štvorvalec so zdvihovým objemom 1,3 litra. Spracovanie zmesy má na starosti karburátor Weber. Maximálny výkon je 66 kW (90 k) a ručička tachometra dosiahne údajne 170 km/h.
Okrem “embéčky” štartoval aj tyrkysovo zelený kabriolet Felicia z roku 1961. Tento automobil jazdil rallye aj v predchádzajúcich dvoch ročníkoch. Je súčasťou mladoboleslavskej podnikovej zbierky historických vozidiel.
Vyrábali ho v rokoch 1959 až 1964. Pohonnou jednotkou je v tomto prípade štvorvalec so zdvihovým objemom 1,1 litra, ktorý podáva výkon 37 kW (50 k). Maximálna rýchlosť kabrioletu je 130 km/h.
Na tohtoročnej rallye štartovali automobily s rokom výroby do 1985. Na štarte začínalo 187 automobilových rarít zo siedmich desaťročí. Organizátori aj zatraktívnili program. Štartovalo sa v 30 sekundových intervaloch a pribudli nové skúšky.
Novinkou bola 600 km dlhá, novo vytýčená trať. Absolútnou nádherou bol výjazd po vysokohorskej ceste Grossglockner-Alpenstrasse až na vyhliadku Fuscher Torl v nadmorskej výške 2 407 m.n.m. Trať viedla aj údolím Innu na špeciálnu skúšku v stredovekom meste Rattenburg.
MM, Škoda