Pre modely DS3 a DS3 Cabrio sa už rozhodlo vyše 300 000 zákazníkov. Pre Citroen to znamená, že štýlovým modelom trafil nezaplnenú medzeru na trhu. Nedávno predstavil modernizovanú verziu.
Vynovený Citroen DS3 sa bude dať ľahko identifikovať podľa jedinej výraznej zmeny v prednej časti. Sú ňou predné svetlomety, ktoré po novom kombinujú LED technológiu s xenónovou výbojkou. S lepším dosvitom narastie aj životnosť svetelného zdroja.
Tri LED moduly a xenónová výbojka poskytujú pre ľudské oko príjemné svetlo, ktoré neunavuje vodiča ani pri dlhších cestách po tme. Ďalším plusom svetlometov je zníženie spotreby energie. V režime tlmených svetiel sa zníži o 35 % a v režime diaľkových až o 75 %.
Životnosť svetiel sa predĺžila na 20 000 hodín. LED diódy tak vydržia dvadsaťkrát dlhšie, ako konvenčné žiarovky. Dizajn zmenil aj denné LED moduly, vďaka ktorým je teraz novinku ešte ľahšie identifikovať. Vzadu sú výrazné 3D LED koncové svetlá.
DS3 je k dispozícii s laserovo vyrytou palubnou doskou a novou personalizáciou v podobe materiálov, ktoré sa inšpirovali objektami ako Eiffelova veža. Do ponuky pribudol perleťový biely lak a 17-palcové disky s novým dizajnom.
V interiéri veľa ukáže výnimočné kožené čalúnenie Nappa, spracované podľa dlhoročnej tradície francúzskych garbiarov.
Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6. Vznetové motory BlueHDI 120 a BlueHDI 100 za to vďačia aj selektívnej redukcii SCR s pridávaním močoviny. Spotreba paliva pri verzii BlueHDI 100 je len 3 l/100km a pri verzii BlueHDI 120 3,6 l/100km. Hodnota emisií CO2 dosahuje 79, respektíve 94 g/km.
Pre milovníkov benzínu zostávajú v ponuke verzie Racing s motorom s výkonom 154 kW (207 k) a THP motor s výkonom 115 kW (155 k). Pre e-VTI 82 jednotku je v ponuke prevodovka ETG, 5-rýchlostná robotizovaná prevodovka.
Vo výbave nebudú chýbať také technológie, ako napríklad Active City Brake. Jeho radar v hornej časti čelného skla detekuje prekážku. V rýchlostiach pod 30 km/h aktivuje senzor automaticky brzdy, aby sa zabránilo kolízii.
MM, Citroen