Pri modeli Meriva som mal skúsenosť so zážihovou aj vznetovou motorizáciou. Zatiaľ musím konštatovať, že nafta Merive sedí viac. Na môj vkus však Merive nafta chutí až príliš.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Opel Meriva je jedným z mála automobilov, ktoré využívajú protichodné otváranie predných a zadných dverí. Ďalšie autá využívajúce takéto riešenie sú napríklad Ford B-Max a… Rolls Royce. Keď som sa ešte na medzinárodnej prezentácii tohto modelu pýtal inžinierov, prečo Meriva používa B-stĺpik, keď B-Max sa vie zaobísť aj bez neho. Odpovedali mi, že je to kvôli komfortu. Pri nastupovaní dozadu sa totiž pasažieri radi chytia kľučky na B-stĺpiku a pohodlne sa usadia do komfortných zadných sedadiel. Inžinieri z Opelu pogratulovali Fordu k zaujímavému technickému riešeniu, ale povedali, že takto je to podľa nich lepšie. Musím im dať za pravdu. Nastupovanie dozadu je hračka aj v stiesnených priestoroch a starším ľuďom určite veľmi pomôže, keď sa môžu pri nasadaní niečoho pridržať rukou.
Poďme ešte k motoru – agregát 1,6 CDTi má vysoký krútiaci moment a dobrý výkon. Je skvelo odhlučnený a jazdí sa s ním vskutku dobre. Je tu však jedno ALE – veľa papá. Je pravda, že s ním zatiaľ jazdím prevažne v meste a snažím sa nebrzdiť premávku, ale keď mi dnes číslo na palubnom počítači skočilo na hodnotu 6,5, povedal som si, že je to už trochu príliš. Aj tak je to však lepšie, ako v prípade agregátu 1,4 Turbo, ktorý sa v oblasti krútiaceho momentu s nafťákom nemôže vôbec porovnávať a žerie ešte viac.
Dve veci ma na novej Merive iritujú – palubná doska a brzdy…
…Čo sa mi nepáči na palubnej doske a prečo mám problém s brzdami Oplu Meriva, to sa už čoskoro dozviete v jednom z nasledujúcich vydaní Auto magazínu.