Volkswagen: nové pohonné jednotky

Na nedávnej akcii vo Viedni, Vienna Motor Symposium, predstavil Volkswagen niekoľko noviniek v oblasti motorov a prevodoviek. V poradí 35. ročník výstavy bol okrem iného aj miestom predstavenia plánov na výrobu 10- stupňového automatu.

Volkswagen bol vďaka naftovým motorom TDI na špičke medzi výrobcami vznetových motorov. S postupom času a príchodom systému vstrekovania Common-Rail sa však v  oblasti výroby vznetových motorov s nízkou spotrebou výrazne etablovali aj rôzni iní výrobcovia automobilov.

„Výkon a efektivita“ – pod týmto mottom predstavil novinky Dr. Heinz Jakob, člen predstavenstva Volkswagen, zodpovedný za divíziu rozvoja. Hlavným problémom, ktorým čelia výrobcovia motorov, je prísne znižovanie emisií CO2 predpisované Európskou Úniou.

V budúcnosti môže stratégiu downsizingu, čiže znižovania zdvihového objemu spaľovacích motorov, podporiť napríklad elektrický dielec, ktorý v sebe nahromadí prebytočnú energiu z turbodúchadla. Tá sa v súčasnosti bez využitia premieňa na teplo. Novým vznetovým motorom je 2,0 litrový štvorvalec s výkonom 176 kW (240 k). Dostane sa pod kapotu novej generácie Passatu.

Zážihové jednotky taktiež nezostali bez zmeny. Jakob predstavil 2,0 litrový štvorvalec TSI s výkonom 294 kW (400 k). Táto jednotka bude poháňať nový Golf, čím sa vlastne neoficiálne predstavil najsilnejší sériový Golf všetkých čias.

Volkswagen myslel aj na životné prostredie a medzi novinkami sa vynímali motory spaľujúce CNG. Modulárny koncept EA211 ponúka ekonomické verzie, či už 3- alebo 4-valcových pohonných jednotiek.

Medzi najmenšími motormi zaujal litrový trojvalec TSI, určený pre modely Polo a Golf. V ponuke sa objaví v troch výkonových verziách: 70 kW (94 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Najslabšia verzia dosahuje krútiaci moment 160 Nm, silnejšie až 200 Nm. V budúcnosti sa ráta aj s verziou na CNG.

Najmenším vznetovým motorom bol trojvalec 1,4 TDI. Výkonové verzie budú opäť tri: 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Ich krútiaci moment bude v rozsahu 210 až 250 Nm. V Pole nahradí táto pohonná jednotka 1,2 litrový trojvalec aj 1,6 litrový štvorvalec. Vďaka využitiu kľukovej skrine z hliníka sa podarilo znížiť hmotnosť o 11 kg voči predchádzajúcej verzii.

Dr. Neusser, zodpovedný za vývoj motorov Volkswagen, predstavil aj plány v oblasti prevodoviek. Koncern plánuje výrobu 10-stupňovej prevodovky DSG, ktorá bude schopná preniesť krútiaci moment 500 Nm. Predpokladaný termín predstavenia však zatiaľ nie je známy.

MM, Volkswagen

Volkswagen
Komentáre (0)
Pridať komentár