Novinka v triede SUV modelov od Jeep-u absolvovala významnú modernizáciu. Výsledkom je nový exteriér, interiér aj technika pod kapotou. Súčasne ide o prvý automobil v triede veľkých SUV s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Prvý Jeep Cherokee zišiel z výrobných pásov presne pred tridsiatimi rokmi. Súčasnú generáciu navrhli s cieľom byť najlepším za akýchkoľvek podmienok a na akýchkoľvek vozovkách. Schopnosti legendárneho pohonu 4×4 ju na to predurčujú.
K dispozícii je s pohonom 2 alebo všetkých kolies. Pohn zadnej nápravy sa totiž dá odpojiť. Vodič si môže vybrať spomedzi 3 druhov pohonu: Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II a Jeep Active Drive Lock. Posledný je možné objednať len so zážihovými motormi a obsahuje aj uzávierku zadného diferenciálu.
Pod prednú kapotu budú montovať zážihové aj vznetové pohonné jednotky. Nový je 2,0 litrový vznetový MultiJet; existuje vo dvoch výkonových variantoch: 103 kW (140 k) alebo 125 kW (170 k). Obidve verzie ponúknu rovnaký krútiaci moment 350 Nm. Silnejšia jednotka je prepojená s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou, slabší súrodenec sa musí uspokojiť so 6-stupňovým manuálom.
Zážihová verzia je k dispozícii v Európe len jedna. Je ňou nový vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,2 litra. Vyprodukuje maximálny výkon 200 kW (272 k) a krútiaci moment 315 Nm. Aj táto verzia je spárovaná s novým 9-stupňovým automatom.
Prevodové pomery novej automatickej prevodovky sa začínajú na hodnote 4,7 a končia na 0,48. To znamená široký rozsah prevodových pomerov a využiteľnosť prevodovky v rôznych jazdných režimoch. Vďaka nej bude Cherokee hospodárnejší a pružnejší.
Vozidlo s 2,0 litrovým vznetovým motorom a automatickou prevodovkou má hmotnosť 2475 kg. Aj pri nej sa podarilo znížiť priemernú spotrebu na 5,8 l/100km. Emisie CO2 znížili na 154 g/km. Táto verzia je v Európe vybavená systémom Start/Stop.
V prednej časti exteriéru zaujme predná maska. Tvorí ju 7 veľkých otvorov pre prístup vzduchu do chladiča. Denné svetlá tvorí technika LED, stretávacie a diaľkové osvetlenie sa spolieha na xenónovú výbojku.
Zadné svetlomety majú kompletnú techniku zostavenú z LED. Obutie modelu sa začína na 17-palcových diskoch a ponuka pokračuje 18-palcovými. Novinkou je panoramatická presklená strecha, ktorá pokračuje až do zadnej časti.
Prémiový interiér zaujme hneď pri vstupe. V celej kabíne bude vnútorné obloženie mäkké a príjemné na dotyk. V sériovej výbave je obšitá prístrojová doska. Obloženia interiéru sú na výber 3: Maroko, Grand Canyon a Vezuv. Každé farebne korešponduje so svojim názvom. Chuťovkami vo výbave sú prvky ako kožený vyhrievaný volant, či bezdrôtové nabíjanie zariadení. Vodič bude vyberať z jazdných režimov Auto, Snow, Sport, Sand/Mud a Rock.
MM, Jeep