Na blížiacom sa autosalóne v New Yorku (18.-27. apríla) predstaví automobilka BMW koncept, ktorý sa v blízkom čase možno dostane do predaja. X5 eDrive spája inteligentný pohon všetkých kolies xDrive a hybridný pohon.
Automobilky sa snažia znižovať spotrebu rôznymi spôsobmi. Reálnou možnosťou do blízkej budúcnosti je použitie hybridného pohonu. Väčšina bežných jázd s automobilom je totiž krátka a vhodná na využitie elektrického pohonu.
BMW Concept X5 eDrive využíva hybridný systém s pohonom xDrive, výhodou je prítomnosť plug-in modulu. Vozidlo poháňa štvorvalcový benzínový motor s výkonom 180 kW (245 k). Jeho účinnosti pomáha technológia TwinPower Turbo. Doplnkom je elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je k dispozícii prakticky od nulových otáčok.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá modelu X5 eDrive menej ako 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť na čisto elektrický pohon je 120 km/h a hodnota vypúšťaných emisií na úrovni 90 g CO2 na kilometer. Podľa európskych noriem spotrebuje iba 3,8 l/100km. S veľkou pravdepodobnosťou ide o spotrebu na prvých 100 km, pri ktorých vozidlu pomáha elektromotor.
Ten čerpá energiu z lítiovo-iónových akumulátorov, ktoré sa môžu dobíjať aj z bežnej zásuvky v domácnosti. Batérie sú umiestnené pod podlahou batožinového priestoru. Maximálna vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde na elektrický pohon, je 30 km.
Novinkou sú 3 jazdné režimy, ktoré si môže vodič zvoliť. Prvým je Auto eDrive, ktorý je kompromisom medzi spotrebou a výkonom. Druhým je Max eDrive, ten znamená čistú elektrickú jazdu bez emisií. Posledný režim Save Battery slúži na udržanie aktuálnej kapacity batérie.
Exteriér vozidla je lakovaný do striebornej farby. Tú dopĺňajú efektné prvky v modrej farbe, ktorú vyvinuli pre vozidlá BMW i. Tieto prvky sa nachádzajú na prednej maske, na zadnom nárazníku a na otvoroch pre vstup vzduchu. Automobil má v sériovej výbave 21-palcové disky so špeciálnym aerodynamickým dizajnom.
Vnútro vozidla je čalúnené kožou vo farbe slonovej kosti s modrým prešívaním. Exkluzívnymi drobnosťami sú napríklad náladové osvetlenie s modrým nádychom, otočný prepínač eDrive s modrým podsvietením, či podlaha v batožinovom priestore opäť s modrým podsvietením.
K dispozícii sú bežne používané jazdné režimy Comfort a Sport, v tomto prípade aj režim Eco Pro. Sériová výbava obsahuje aj balík BMW EfficientDynamics vyvinutý pre vozidlá s nižšou spotrebou paliva. V tomto prípade je jeho súčasťou Proactive Driving Assistant, ktorý prostredníctvom navigácie vyhľadáva optimálnu trasu pre dosiahnutie najnižšej spotreby.
BMW ponúka k vozidlu nástennú nabíjačku Wallbox Pro, ktorú si majiteľ vozidla môže nainštalovať v garáži. Vyvinie nabíjací výkon 7,4 kW. Stav nabíjania zobrazuje LED pásik s bielymi diódami. Nabíjačka dokáže využívať aj alternatívne zdroje energie, ako napríklad solárne panely.
MM, BMW