SEAT Leon Cupra: mieri na trón

SEAT Leon Cupra je veľmi nenápadný hot-hatch. O svojom výkone nekričí, najviac ho prezrádzajú veľké kolesá. Hovorí sa, že pes, ktorý šteká, nehryzie. Ako je to v opačnom prípade?

Slnko, dobrá viditeľnosť, asi 15 °C a spleť nekonečných kľukatých cestičiek pokrytých takým hladkým asfaltom, o akom sa nám v našich končinách ani nesnívalo. Aj tak môže vyzerať sen motoristu. Presne v takýchto podmienkach sme si v okolí Barcelony otestovali nový SEAT Leon Cupra. Nová Cupra má väčšie svaly než predtým. Vrcholná verzia dosahuje výkon až 280 koní (206 kW), pričom na predné kolesá posiela 350 Nm krútiaceho momentu v širokom spektre otáčok (1 750 – 5 600 ot.min-1). Z nuly na 100 km/h dokáže ostrý SEAT s manuálom zrýchliť za 5,8 sekundy (5,7 s DSG). Ja som si vyskúšal obe verzie. Aj keď sú prevodovky DSG skvelé, dobrý manuál je na nezaplatenie.

KROTITEĽ KONÍ

Mal som obavy, ako si predná náprava SEAT-u poradí s veľkou porciou newtonmetrov. Často sa stáva, že výkonné predokolky pri zrýchlení „ťahajú“ za volant a nedokážu efektívne preniesť svoj výkon na vozovku. Cupra preto dostala do vienka špeciálny aktívny samosvorný diferenciál, ktorého svornosť je riadená elektronicky. Keď je to nevyhnutné, správa sa ako otvorený diferenciál, inokedy zase dokáže uzamknúť obe predné kolesá dokopy. V extrémnych prípadoch je schopný preniesť všetok krútiaci moment iba na jedno koleso. Práve tento prvok by mal eliminovať povestné ťahanie volantom. Bol som zvedavý, ako to dopadne v praxi.

DIAĽNICA

Moja prvá jazda s Cuprou bola po diaľnici. Jazdil som v aute vybavenom prevodovkou DSG. Auto bolo príjemne tiché a pohodlné, akurát…

Čo všetko zaujalo redaktora Juraja Hrivnáka počas jázd s nabrúseným Leonom na diaľnici, okruhu a vedľajších cestách sa dozviete v časopise Automagazín 04/2014.

Juraj Hrivnák, DK

foto: Juraj Hrivnák

  

 

 

SeatSeat Leon Cupra
Komentáre (0)
Pridať komentár