Modelový rad 4 vo verzii kabriolet dostal svojho najvýkonnejšieho zástupcu. BMW oficiálne predstavilo model M4 kabrio, ktorý má spoločné technické prvky so sedanom M3 a kupé M4. Po štyroch generáciách kabrioletov s písmenkom M3 tak prichádza na trh neobvyklé označenie s párnym číslom.
Dizajn vozidla je voči bežnému modelu radu 4 pozmenený. Rozmery automobilu sú totožné: dĺžka 4 671 mm, šírka 1 870 mm, výška 1 386 mm a rázvor 2 812 mm. Krátke previsy sú typickým poznávacím znakom automobilov BMW, predný je ešte zvýraznený dlhou prednou kapotou. Pohotovostná hmotnosť vozidla sa znížila oproti minulej generácii na 1750 kg. Skladacia strecha je kovová, obdobne ako u predchodcu. V porovnaní s minulou generáciou sú vylepšenia aj v oblasti zvukovej izolácie, čím sa hladina vnútorného hluku znížila o 2 dB. Strecha sa môže otvárať do rýchlosti 18 km/h a trvá jej to približne 20 sekúnd.
Novinkou je systém ohrievania krku osôb na predných sedadlách prúdom teplého vzduchu zo sedadiel. Prepracovaný bol aj veterný deflektor. Objem batožinového priestoru nie je podstatným údajom, no pre korektnosť spomeňme, že má objem 220 litrov pri otvorenej a 370 litrov pri zatvorenej streche.
Vozidlo bude rolovať na kovaných 18-palcových diskoch M. Predné majú šírku 9J, zadné 10J. Príplatkovou výbavou budú 19-palcové disky s plášťami 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu.
Interiér vozidla ctí tradíciu výkonných kabrioletov značky BMW. Typickými špecialitami sú M okrúhle prístroje s bielou grafikou, športový M volant s kontrastným stehovaním, M radiaca páka a M prahové lišty. Komfortné sedadlá s elektrickým nastavovaním ponúkajú pohodlie aj na dlhších cestách, no súčasne vďaka špeciálnemu tvarovaniu podržia telo pri športovejšej jazde.
Príplatkovou možnosťou je projekt Individual, s ktorým má BMW skúsenosti už vyše 20 rokov. K dispozícii sú 4 matne leštené metalizované farby a rôzne druhy špeciálnych odtieňov s pigmentmi. Vo vnútri vozidla si môže zákazník objednať napríklad mäkkú kožu Merino, rôzne obkladové lišty z ušľachtilého dreva, alebo špeciálne stehovanie sedačiek a palubnej dosky.
Najvýraznejšou zmenou je pohonná jednotka. BMW, rovnako ako v prípade M3, opustilo 4,0 litrový vidlicový osemvalec a použilo preplňovaný radový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Maximálny výkon dosahuje 317 kW (431 k) a krútiaci moment 550 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 850 až do 5 500 ot./min. So sériovo dodávanou manuálnou 6-stupňovou prevodovkou zrýchli automobil z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, s príplatkovou dvojspojkovou DCT prevodovkou len za 4,4 s. Zaujímavosťou je “papierová” spotreba, ktorá podľa výrobcu pri vozidle s manuálnou prevodovkou nepresiahne 9,1 l/100km. Verzia s DCT prevodovkou ju má dokonca nižšiu o 0,4 l/100km.
Vysokovýkonný preplňovaný motor potrebuje správne chladenie, preto je vybavený nepriamym chladičom stlačeného vzduchu, párom vodných chladičov pre vysoko- a nízkoteplotné okruhy umiestneným na bokoch a olejový chladič. V prípade prevodovky DCT je vo vozidle aj chladič prevodového oleja. Doplnkom je elektrické čerpadlo, ktoré slúži na chladenie ložísk turbodúchadiel.
Aktívny M diferenciál je v sériovej výbave. Môže preniesť až 100% krútiaceho momentu na jedno koleso. Riadenie využíva elektrický posilňovač a ponúka 3 režimy nastavenia: Comfort, Sport a Sport+. K dispozícii sú taktiež odolnejšie brzdy s potlačením slabnutia brzdného účinku.
Historicky prvý model M3 kabriolet poháňal vpred štvorvalec s výkonom 143 kW (195 k), ktorý neskôr zvýšili na 158 kW (215 k). Rôzne iné edície mali až 175 kW (238 k). Druhý model disponoval výkonom 210 kW (286 k), v priebehu výroby opäť vzrástol na 236 kW (321 k). Tretí M3 kabriolet využíval 252 kW (343 k). Doposiaľ predávaná štvrtá generácia sa spoliehala na osemvalcový motor s výkonom 309 kW (420 k).
MM, BMW