Bavorský výrobca vozidiel modernizoval svojho zástupcu medzi SAV modelmi, model X3. Od roku 2003, kedy model X3 založil novú triedu vozidiel SAV, je úspešným zástupcom značky BMW v tejto triede vozidiel. Od uvedenia prvého modelu X3 sa preň rozhodlo už viac ako milión zákazníkov. S cieľom zvýšiť toto číslo prichádza na trh modernizovaný model.
Aktuálna, druhá generácia modelu X3 je na trhu od roku 2010. Oproti nej sa modernizovaný model predstaví s novým motorom a bohatšou príplatkovou výbavou. Interiér vozidla nie je príliš zmenený. Objem batožinového priestoru má hodnotu 550l, po sklopení zadných sedačiek až 1 600l. Sériovo je dodávaný kožený volant a nový držiak na nápoje v stredovej konzole. Na výber sú 4 farebné kombinácie čalúnenia a 4 interiérové dekoratívne lišty.
Exteriér vozidla môže byť skrášlený M Sportpaketom. S ním bude na výber 6 doplnkových farieb a 3 disky kolies s rozmermi 18, 19 a 20 palcov. Novinkou budú hlavné LED svetlomety a LED hmlové svetlomety.
Novinkou bude tiež štvorvalcový vznetový motor so zdvihovým objemom 2,0l. Ten ponúkne výkon 140kW (190k) a krútiaci moment 400Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h model xDrive20d zvládne za 8,1s. S automatickou prevodovkou klesne spotreba na 5,0l/100km. So zdvihovým objemom 2,0l bude v ponuke aj verzia sDrive18d s výkonom 110kW (150k) a zadným náhonom.
Ponuku dopĺňajú vznetové verzie xDrive30d s výkonom 190kW (258k) a xDrive35d s výkonom 230kW (313k). Zážihové verzie poháňa 2,0l štvorvalec vo verzii sDrive20i s pohonom zadnej nápravy, výkonom 135kW (184k) a xDrive28i s výkonom 180kW (245k) a pohonom oboch náprav. Vrcholom ponuky bude zážihový radový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0l a označením xDrive35i. Ten bude ponúkať 225kW (306k) a krútiaci moment 400Nm. Priemerná spotreba tohto modelu bude 8,3l/100km.
Na výber bude 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá znižuje pri všetkých verziách spotrebu a zlepšuje zrýchlenie. Automatická prevodovka bude v opcii aj ako Sport prevodovka, ktorá bude mať páčky na radenie rýchlostí pod volantom v sérii.
Miloslav Mihálik, BMW