Nový Ford Mustang má vzadu multilink

Nový Ford Mustang je postavený podľa osvedčeného amerického receptu, avšak vďaka novej zadnej náprave má možnosť konkurovať aj európskym športovým autám.

Predseda predstavenstva Ford Motor Company Bill Ford predstavil 5.12. 2013 nový Ford Mustang určený pre Európu. Ide o prvý Mustang, ktorý sa bude po pol storočí oficiálne predávať aj na starom kontinente.

Model sa predstavil na špeciálnom podujatí „Go Further“ v španielskej Barcelone. Ide o jedno zo šiestich miest na štyroch kontinentoch, kde prebehne predstavenie nového modelu.

Nový Mustang bol predstavený vo verzii fastback, teda so splývajúcou zadnou časťou, a kabriolet. Oba modely predstavujú pokrok v oblasti kultivovanosti, výkonu a dizajnu, no napriek tomu si zachovávajú kľúčové prvky starších modelov.

Najväčším prekvapením je použitie nového a úsporného motora s objemom 2,3 litra z rodiny EcoBoost. Pre model Mustang to znamená prvé použitie 4-valcového motora pod kapotou tejto legendy. S preplňovaním a výkonom cez 220 kW (300 k) bude plnohodnotným zástupcom novej generácie motorov. Na pohon však bude slúžiť aj výkonnejší motor V8 s objemom 5,0 litra. Ten bude dosahovať výkon viac ako 309 kW (420 k). Na výber budú 2 prevodovky, 6 stupňová manuálna a automatická s pádlami pod volantom.

Druhým veľkým prekvapením je nástup viacprvkového zavesenia pre zadnú nápravu. Stará vlečná náprava tak odchádza do automobilového dôchodku a jej miesto preberá prepracovaná konštrukcia nezávislého zavesenia oboch kolies. Nový Mustang sa tak jazdnými vlastnosťami viac priblíži svojim konkurentom.

MM

FordFord Mustang
Komentáre (0)
Pridať komentár