Seat Leon Cup Racer v pohári Leon Eurocup 2014

Seat nadväzuje na svoju tradíciu v oblasti automobilového športu a svojim zákazníkom ponúkne seriál Leon Eurocup pozostávajúci zo šiestich pretekov v šiestich štátoch Európy. Posádky v nich budú vyzbrojené novými špičkovými pretekárskymi automobilmi Seat Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k).

Nový seriál pretekov má ponúknuť fascinujúci zákaznícky šport na okruhoch, dotovaný atraktívnymi finančnými odmenami.

“Automobilový šport je hlboko zakorenený v našej značke. SEAT má v tejto oblasti vyše 40-ročnú tradíciu. Pohárom SEAT Leon Eurocup ponúkame zaujímavú príležitosť našim motivovaným zákazníckym tímom a entuziastickým fanúšikom v celej Európe,” povedal Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT S.A. pre vývoj a výskum. “Leon Cup Racer je extrémne výkonný pretekársky automobil. Nová generácia modelu SEAT Leon vytvára preň vynikajúcu bázu, ktorá získala veľa chvály od zákazníkov i motoristických novinárov.”

Aj samotný model Leon má úspešnú históriu v pretekaní. Predchádzajúca generácia je držiteľom titulov majstrov sveta cestných automobilov WTCC za roky 2008 a 2009. Značkové poháre Seat Leon Supercopa a Eurocup zase patrili k najpopulárnejším značkovým pohárom.

“Projektom SEAT Leon Eurocup ponúkame našim zákazníckym tímom atraktívny seriál pretekov pre sezónu 2014,” povedal Jaime Puig, šéf SEAT Sport zodpovedný za aktivity značky v oblasti automobilového športu. “SEAT Leon Cup Racer je vynikajúce vozidlo, ktoré nadchne našich fanúšikov fascinujúcimi súbojmi. Celý know-how SEAT Sport sme vložili do modelu SEAT Leon Cup Racer. Nadväzujeme ním na veľké športové úspechy predchádzajúcich rokov.”

Samotné auto pritom vyzerá impozantne. Rozchod kolies má oproti sériovej verzii zväčšený takmer o 40 centimetrov, obúva 18“ pneumatiky a má aerodynamiku navrhnutú pre čo najoptimálnejší prítlak a chladenie všetkých dôležitých komponentov, ako sú brzdy, motor, diferenciál a podobne. Na prvý pohľad je však stále jasné, že sa jedná o model Leon. Môže za to použitie charakteristických LED svetlometov, ktoré sú prevzaté zo sériového modelu, ako aj rovnakých základných línií.

Kabína je samozrejme vybavená bezpečnostným rámom a škrupinovými sedadlami s integrovaným systémom HANS na ochranu hlavy pri náraze. Základný tvar prístrojového panelu zostal zachovaný, informačné a ovládacie prvky pretekárskeho špeciálu sú sústredené do multifunkčného volantu a displeja TFT s vysokým rozlíšením nahrádzajúceho združený prístroj. Vďaka tomu má pilot vždy maximálnu kontrolu nad vozidlom.

Leon Cup Racer poháňa turbom prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra. Dosahuje maximálny výkon 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, vybavenej ovládačmi na volante a elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu.

JH, TS

SeatSeat Leon CUP
Komentáre (0)
Pridať komentár