Prvý sedan Kia Motors s pohonom zadných kolies

Nadčasovosť a elegancia – nosné črty vlajkovej lode automobilky, ktorá signalizuje  novú éru sofistikovanosti spoločnosti Kia Motors

Netrpezlivo očakávaný model s označením K900 s poháňanou zadnou nápravou sa okamžite dostal do centra pozornosti aktuálne prebiehajúceho medzinárodného autosalónu v Los Angeles. Práve túto významnú automobilovú show severoamerického trhu si totiž automobilka Kia zvolila za miesto svetovej premiéry svojej novej vlajkovej lode, smelo vstupujúcej do segmentu veľkých luxusných sedanov.

Elegantný exteriér

Osemvalcový sedan K900 s rázvorom 3045 mm a rozchodom kolies 1621 mm vpredu a 1628 mm vzadu na prvý pohľad púta pozornosť svojim majestátnym vzhľadom, ktorý podčiarkujú aj štandardné 19-palcové viaclúčové chromované disky z ľahkých zliatin s rozmermi pneumatík 245/45 R19 vpredu a 275/40 R19 vzadu.

Charakteristická maska chladiča je v takmer zvislej polohe začlenená do plynulo tvarovanej prednej časti. Chromované prvky v interiéri naznačujú potenciál ukrytý pod kapotou.

Verzia V8 je štandardne vybavená adaptívnymi svetlometmi so 16 diódami. Čelnému pohľadu dominujú elegantné obrysové svetlá a svetlomety do hmly – všetko opäť v LED prevedení. Túto technológiu využívajú aj zadné kombinované svetlomety. Veko batožinového priestoru, štandardne elektricky ovládané, lemuje vkusná chromovaná lišta, umocňujúca elegantný štýl a vizuálny dojem šírky.

Luxusný interiér

Po otvorení dverí K900 na cestujúcich dýchne atmosféra luxusne vybaveného interiéru. Kožou obšitý trojramenný volant padne skvelo do ruky a vodič na ňom nájde ovládacie prvky audiosystému, tempomat a prevádzkové informácie. Pre verzie V6 Luxury, V6 Technology a oba modely V8 je k dispozícii vyhrievaný volant. Štandardná výbava zahŕňa vysoko kvalitnú kožu, ktorú môže na želanie nahradiť čierna alebo biela mäkká koža Nappa s kontrastným lemovaním.

Prémiovosť interiéru umocňuje obloženie prístrojového panelu a výplní dverí z bieleho platanu alebo tmavého topoľa. Sedadlo vodiča je nastaviteľné v 12 polohách, vrátane elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky pre modely V6 Premium a V8 Premium. Sedadlo vodiča so 16 polohami nastavovania vrátane opierok hlavy a dĺžky sedáka sa dodáva ako súčasť balíka V6 Technology Package a V8 VIP Package. K štandardnej výbave patrí aj viacstupňové vyhrievanie predných sedadiel a odvetrávanie, prispievajúce k maximálnemu individuálnemu pohodliu za každého počasia.

Sofistikovaná intuitívna technika a bezpečnosť

Konštruktéri Kia Motors kládli veľký dôraz na rozmiestenie ovládacích prvkov tak, aby bolo všetko intuitívne a v pohodlnom dosahu. Verzia V8 VIP využíva najväčší prístrojový panel v podobe displeja TFT, aký bol kedy použitý v modeloch Kia. Plne farebný displej LCD s uhlopriečkou 12,3 palca je ľahko čitateľný a konfigurovateľný. V modeloch V6 Technology a V8 VIP nájde zákazník prvý krát aj tzv. priehľadový displej HUD (Head-Up Display) s funkciu zobrazovania informácií na čelné sklo.

Štandardná výbava obsahuje prvotriedny info systém v podobe audiosystému HiFi Lexicon s výkonom 900 W, najvýkonnejší a najvyspelejší systém v doterajšej ponuke značky Kia. Systém zahŕňa 12-kanálový digitálny zosilňovač uložený v batožinovom priestore, 17 reproduktorov vrátane stredového reproduktoru a subwooferu, integrovaného do panelu pod zadným oknom. Audiosystém, navigačný systém a exkluzívny telematický software Kia UVO eServices využíva displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 9,2 palca. Ovláda sa prostredníctvom nového informačného systému vodiča DIS (Driver Information System uprostred prístrojového panelu. Predné aj zadné parkovacie senzory pre väčšiu istotu a pohodlie pri parkovaní sú spoločne s kamerami súčasťou štandardnej výbavy všetkých verzií K900.

Verzie s motorom V8 sú vybavené systémom upozorňujúcim na zozadu prichádzajúce vozidlá RCTA (Rear Cross Traffic Alert). S RCTA spolupracuje ďalší moderný bezpečnostný systém sledovania tzv. slepého uhla BSD (Blind Spot Detection). Nechýba asistent pre kontrolu opustenia jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System. Kamery systému LDWS sledujú polohu vozidla a zvukový signál sa ozve v momente, akonáhle sa auto začne príliš približovať k pozdĺžnemu značeniu na vozovke. Kia K900 má v ponuke aj radarový adaptívny tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control), ktorý sa po prvýkrát predstavil v modeli Cadenza. K900 je prvým modelom automobilky Kia, ktorý používa vyspelý systém riadenia bezpečnosti AVSM (Advanced Vehicle Safety Management).

Suverénny výkon

Vlajková loď K900 je prvým sedanom spoločnosti Kia Motors s motorom V8. Celohliníkový motor Tau s objemom 5,0 litra a s rozvodom DOHC s 32 ventilmi dosiahne najvyšší výkon 313 kW (426 koní). K hospodárnej prevádzke prispieva priame vstrekovanie benzínu GDI (Gasoline Direct Injection) a premenlivé časovanie sacích a výfukových ventilov Dual CVVT. Motor V8 spolupracuje s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Motor Lambda V6 s objemom 3,8 litra a hodnotou najvyššieho výkonu 232 kW (315 koní)  je najvýkonnejším motorom V6 v ponuke značky Kia. Trojstupňový systém nasávania VIS (Variable Intake System) optimalizuje priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Rovnako ako v prípade motora V8, zvyšuje hospodárnosť jednotky Lambda V6 priame vstrekovanie benzínu GDI a premenlivé časovanie ventilov CVVT. Agregát V6 sa dodáva s rovnakou osemstupňovou prevodovkou ako jeho výkonnejší súrodenec, jednotlivé prevody sú však prispôsobené rozdielnej charakteristike motora.

Pohon zadných kolies modelu Kia K900 umožňuje svižnú jazdu, tuhú štruktúru karosérie tvorí až 75 % vysokopevnostných a ultravysokopevnostných druhov ocele. Vyrába sa pokrokovými metódami a ich výsledkom je výnimočná úroveň pevnosti a torznej tuhosti karosérie. Kia K900 V8 je štandardne vybavená 19-palcovými kolesami z ľahkých zliatin, verzia V6 je obutá do 18-palcových kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami rozmeru 245/50 R18.

 

Zdroj: KMSS (šr)

KiaKia K900
Komentáre (0)
Pridať komentár