Nový Peugeot 308 je priestrannejší, zároveň však menší a ľahší. Po dlhom čase sa jedná o celkom nové auto tejto triedy z dielní Peugeotu.
Peugeot zaviedol nové číslovanie modelov, kde sa vraj všetky kódy modelov budú končiť na „08“ a iba autá pre rozvíjajúce sa trhy sa budú končiť na „01“. Preto sa teraz pozeráme na nový Peugeot 308 a nie 309, ako by to malo byť podľa starého číslovania.
Napriek rovnakému názvu sa však jedná o celkom nové auto. Stojí na novej platforme „EMP2“. Vďaka tomu je nový Peugeot 308 kompaktnejší než predchodca, avšak s lepšie využitým vnútorným priestorom. Je nižší, širší a napriek menšej celkovej dĺžke má väčší rázvor. Najlepšou správou je zníženie hmotnosti v priemere o 140 kg naprieč modelovým radom. Základná verzia s benzínovým motorom tak váži iba 1075 kg, diesel zase 1090 kg.
Úspora hmotnosti spolu s vynikajúcou aerodynamikou (Cx 0,28) mu prepožičiavajú agilné jazdné vlastnosti a nízku spotrebu paliva.
Interiér pokračuje v trende, ktorý Peugeot zaviedol so svojim modelom 208, avšak budíky prístrojov boli premiestnené tak, aby boli z pozície vodiča lepšie viditeľné. Inak je interiér charakterizovaný minimalistickým prístupom, tlačidlá nahradzuje vo vyšších verziách dotyková 9,7-palcová obrazovka. Batožinový priestor má objem až 470 litrov.
O pohon sa starajú dva benzínové a jeden dieselový motor. Základný benzínový trojvalec 1,2 Vti s výkonom 82 k dopĺňa už známy 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec 1,6 THP dostupný v dvoch výkonových variantoch: 125 k a 156 k. Milovníkov naftových motorov uspokojí motor 1,6 HDi 92 k a verzia 1,6 e-HDi s výkonom 115 k.
Základná verzia Access s motorom 1,2 Vti je dostupná od 12 890 €. Najlacnejší diesel je v tejto výbave dostupný od 15 390 €. Motor 1,6 THP s výkonom 156 koní je k dispozícii až od výbavy Active za 17 600 € a najsilnejší diesel v najvyššej výbave Allure stojí 20 590 €. Všetky spomínané ceny sú po odrátaní uvádzacieho bonusu 1300 €.
Prvé jazdné dojmy si prečítate v Auto magazíne 11/2013, ktorý už nájdete v každom dobrom stánku.
jh