A3 sedan na Slovensku

Na slovenský trh prichádza Audi A3 Sedan. A mieri do segmentu, kde Audi ešte nikdy nebolo.

Text: Peter Varga, foto: autor a archív

 

Hoci tomu obraz našich ciest nenasvedčuje, segment kompaktných sedanov je celosvetovo najväčší. Preto niet divu, že Audi uvádza na trh model A3 sedan. Hoci sa najväčšie predajné čísla očakávajú v severnej Amerike a Číne, slušné predaje budú vykazovať aj niektoré Európske krajiny. Na Slovensku sa takmer 70 % všetkých nových áut zaregistruje v segmente A0, kde patrí aj model Audi A3. A sedan má posilniť pozíciu modelového radu A3. Medzi riadkami pripomeňme, že na autosalóne vo Frankfurte Audi predstavilo už aj štvrtú karosársku verziu modelu A3 – A3 Cabriolet. Vráťme sa však k sedanu A3. Ten má osloviť tradičných zákazníkov Audi, ale aj takých, ktorí doteraz Audi nikdy nemali. Stavia na troch silných pilieroch – dizajne, jazdných parametroch (výkon, spotreba paliva, vyvážené jazdné vlastnosti) a značke.

 

Zadok jej pristane

Auto pôsobí športovo, dizajnérom sa podarilo prilepiť zadok na existujúcu karosériu bez toho, aby ktokoľvek čo i len pomyslel na to, že auto nevznikalo ako jeden celok, či nebodaj, že tam nepatrí. Priam naopak, A3 ten zadok sekne ako uliaty. Samotný batožinový priestor má objem 425 dm3, ktorý sa sklopením operadiel zadných sedadiel dá zväčšiť na 880 dm3. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies Quattro treba z týchto údajov ubrať 35 dm3. Na prevoz dlhších predmetov poslúži otvor v operadlách zadných sedadiel (v závislosti od výbavy).

 

Pre bezpečnosť

Z pôvodnej A3-ky si zachováva fantastický posed za volantom, obzvlášť s opčnými športovými sedadlami, ktoré vynikajúco držia telo. Taktiež si zachováva bohatú výbavu, vrátane multimediálneho a navigačného systému s rozhraním MMI Touch. Nechýbajú sofistikované bezpečnostné a asistenčné systémy. Z nich by som určite vyzdvihol adaptívny tempomat a predkolízny bezpečnostný systém Audi Pre Sense, Audi Active Lane Assist či Audi Parking System. Dodajme, že adaptívny tempomat v kombinácii s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou S-Tronic funguje do úplného zastavenia, s manuálnou prevodovkou nad 30 km/h. Systém Audi Drive Select umožňuje meniť charakter vozidla v štyroch režimoch (Efficiency, Comfort, Auto a Dynamic), plus piatom Individual, v ktorom si vodič môže navoliť charakteristiku jednotlivých systémov nezávisle od seba.

 

Motory

Aktuálne si môžete vybrať z trojice motorov: 1,4 TFSI COD (103 kW/250 Nm), 1,8 TFSI (132 kW/250 Nm) a 2,0 TDI (110 kW/320 Nm). Neskôr doplní ponuku 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 77 kW a krútiacim momentom 250 Nm, a tiež iné výkonové verzie motorov 1,4 TFSI (90 kW/200 Nm) a 2,0 TDI (135 kW/380 Nm). A na obzore je tiež verzia S3 sedan s motorom 2,0 TFSI (221 kW/380 Nm). Ako sme už naznačili, hneď od začiatku je k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ten pracuje s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou.

 

Nové financovanie

S príchodom A3 sedan slovenský importér značky uvádza tiež nový spôsob financovania vozidla – operatívny lízing. Tento spôsobom bol doteraz vyhradený pre firemných zákazníkov, odteraz ho môžu využiť aj fyzické (súkromné) osoby. Pri tomto spôsobe financovania máte v mesačných splátkach zahrnuté prakticky všetky prevádzkové náklady (okrem paliva) – registračný poplatok, povinné zmluvné poistenie, havarijné poistenie, poistenie voči krádeži, poistenie voči živelným pohromám, servis, pneumatiky… Okrem splátok a nákladov na palivo nemáte s autom žiadne vedľajšie výdavky.

K dispozícii sú tiež ďalšie dva obľúbené spôsoby financovania – kúpa vozidla na tretinky bez navýšenia alebo Audi úver. A ak ste si nevybrali zo spomínaných troch spôsobov, vedia vám vytvoriť individuálnu ponuku.

Komentáre (0)
Pridať komentár